Oricât de greu ar părea de crezut, peste jumătate din fermoarele lumii sunt produse într-o singură fabrică.
Publicitate
Când veți avea ocazia, nu ezitați sa vă uitați la fermoarul unei perechi de pantaloni pentru că șansele de a fi înscrise cu literele "YKK" sunt destul de mari. Acest acronim este imprimat pe 7 miliarde de fermoare pe an. Fiecare dintre ele este produs de o singură companie japoneză care reprezintă ceea ce ar putea fi una dintre cele mai omniprezente mărci din istorie.
Aceste trei majuscule înseamnă "Yoshida Kōgyō Kabushikigaisha" care în engleză se trauce Yoshida Manufacturing Shareholding Company. Fondată de Tadao Yoshida în 1934, afacerea cu fermoare a început să explodeze foarte rârziu. Inspirat de manifestarea capitalistă a lui Andrew Carnegie, "Evanghelia bogăției", Yoshida a transformat, timp de câteva decenii, compania sa mică într-o afacere masivă, mondială.
Fermoarul, alternativa pentru nasturi
Fermoarul fusese inventat cu un secol în urmă, dar nu a fost utilizat pe scară largă până în anii 1930. Oamenii au încercat să vină cu o alternativă modernă pentru nasturii de la mijlocul secolului al XIX-lea, dar nimic nu s-a întâmplat până când un inventator suedez numit Gideon Sundback a proiectat un "dispozitiv de fixare automată" pe care dispozitivul a devenit popular, scrie Pendle. Numele în sine a venit de la proprietarul unei companii de cizme care folosea un fermoar pe un pantof.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu