Cei care credeau că au văzut tot ce se poate vedea în materie de bizarerii, vor avea un șoc în Carrefour Orhideea. Asta dacă nu cumva niște vânzători isteți nu au curățat, deja, ”fântâna din polirășină” expusă în fața raionului de articole pentru grădină. S-o fi curățat de... bani !
Unii dintre clienții magazinului au aruncat bănuți într-o fântână de decor, considerată de aceștia ca fiind o "fântână a dorințelor" la fel ca turiștii care vizitează Castelul Bran, de exemplu.
Fântâna de la Carrefour, proiectată pentru curți sau grădini, funcționa demonstrativ, dar totuși nu avea nimic magic. Pshihologul Hanibal Dumitrașcu ne-a declarat că aruncarea de bani în fântână a devenit o tradiție printre turiștii care vizitează Fontana di Trevi, în Roma. Ulterior, și alții au dat semnificație gestului de a arunca bani în fântâni, pentru îndeplinirea dorințelor.
Consumism și tranzacții cu lucruri magice
”Atribuirea de încărcătură magică unor fântâni se face în funcție de legenda locului respectiv, de arhitectura deosebită, de poveștile care circulă, ne-a declarat Dumitrașcu. Mi-e greu să explic ce încărcătură magică se atribuie unui dispozitiv din materiale sintetice, realizat industrial în sute de mii de exemplare, și care va fi amplasat în curțile oamenilor, acolo e doar depozitat. Putem vorbi de lipsa de cultură, de alienarea omului modern, de limitarea universului nostru spiritual la consumism și tranzacții-dai banul, primești norocul! Unde? În hipermarket, nu e acesta locul potrivit? Sau e o disperare, a unora care nu vor ajunge la Roma, dar vor să facă și ei ce au văzut în filme că fac turiștii...Mintea omenească e deschisă oricăror perspective”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News