Facebook, cea mai mare modificare în news-feed. Schimbă aproape tot

Facebook este pe punctul de a face probabil cea mai mare schimbare realizată vreodată în feed-ul său de știri. Utilizatorii vor vedea mai puţine lucruri cu care nu pot interacţiona.

Compania declară că se va schimba ceea ce oamenii văd pentru a face pagina "mai semnificativă". În practică, aceasta înseamnă că oamenii vor vedea mai multe posturi de la persoanele pe care le cunosc de fapt și mai puține știri despre celebrități pe care le urmăresc.

Modificările sunt menite să permită oamenilor să vadă postările care îi interesează pe utilizatori și cu care vor să interacționeze, a spus CEO-ul Mark Zuckerberg, preluat de The Independent. Dar este, de asemenea, de aşteptat să fie prevenit fenomenul "colapsului contextului", în care oamenii au încetat să împărtășească cât mai multe informații despre ei înșiși.

Dacă utilizatorii nu comentează sau nu împărtășesc informații despre viața lor personală, atunci aceste date nu pot fi utilizate de agenții de publicitate. Facebook depinde de aceste anunțuri pentru a face bani, fenomen de care Facebook este îngrijorat de ani de zile.

Modificările au loc deoarece compania se confruntă cu critici că mass-media socială poate face pe oameni să se simtă deprimați și izolați. Într-adevăr, facbook a acceptat aceste critici, dar spune că noile schimbări vor face Facebook un spaţiu "mai pozitiv".

Mai puţine vidoclipuri evidenţiate

Vor fi mai puține postări de la branduri, pagini și companii media și mai mult de la oameni. De asemenea, vor fi mai puține videoclipuri pe care Facebook le consideră "pasive". Asta pentru că, chiar dacă oamenii citesc astfel de conținut pe Facebook, ei nu comentează și nu interacționează şi în alte moduri.

"Cercetările arată că atunci când folosim social media pentru a ne conecta cu oamenii care ne interesează, poate fi bine pentru bunăstarea noastră", a declarat Mark Zuckerberg, CEO Facebook, într-o postare joi.

"Ne simțim mai conectați și mai puțin singuri, în corelație cu fericirea și sănătatea pe termen lung. Pe de altă parte, citirea pasivă a articolelor sau vizionarea videoclipurilor - chiar dacă acestea sunt distractive sau informative - nu poate fi la fel de bună".

Mutarea pentru a evidenția postările pe care Facebook le consideră "semnificative" și reducerea focalizării asupra altora ar putea reduce rolul giganților media sociali ca o sursă importantă de știri pentru mulți oameni, punctează The Independent, în ediţia de vineri.

Schimbarea nu va afecta anunțurile - utilizatorii vor continua să vadă aceleași anunțuri pe care le au văzut şi în trecut, "semnificative" sau nu. Dar, în acelaşi timp, companiile care utilizează Facebook pentru a se conecta cu clienții lor fără să plătească pentru anunțuri vor simți un impact dureros.

Opinii mai divergente decât în alte părţi

Facebook a fost mult timp criticat pentru crearea "bulelor de filtrare", a ecourilor grupurilor de prieteni și a oamenilor cu aceeaşi fel de a gândi, ale căror puncte de vedere sunt întărite de posturile prietenilor lor pe platformă. Compania spune că este similar cu modul în care oamenii îşi fac prieteni și interacționează în mediul offline. Facebook declară că cercetările sale demonstrează că utilizatorii sunt expuși unor opinii mai divergente pe platforma sa decât în alte zone.

Acest lucru este dificil de verificat în mod independent, deoarece compania este prudentă în ceea ce privește furnizarea datelor către exterior.

Modificările au loc după un an greu pentru Facebook, care a inclus audieri din Congres cu privire la modul în care Rusia a folosit-o pentru a influența alegerile din 2016 din SUA. Fost directori și investitori Facebook au vorbit despre modul în care acest site cât și alte platforme social media ar putea fi lovite, în loc să ajute societatea și psihicul utilizatorilor.

Săptămâna trecută, Zuckerberg a declarat că "provocarea personală" pentru 2018 (ceva ce a făcut în fiecare an începând cu 2009) va fi "repararea" Facebook.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel