Compania Facebook își schimbă numele în Meta

Facebook își schimbă numele în Meta. foto: Pixabay
Facebook își schimbă numele în Meta. foto: Pixabay

Compania Facebook și-a schimbat numele corporativ în Meta, ca parte a unui rebranding de amploare.

Însă modificarea nu se aplică platformelor sale individuale, cum ar fi Facebook, Instagram și Whatsapp, ci doar compania-mamă care le deține, scrie BBC.

Rebrandingul ar veni în urma unor acuzații la adresa Facebook, bazate pe documentele scoase la iveală de un fost angajat. Frances Haugen a acuzat compania că pune „profitul peste siguranță”.

În 2015, Google și-a restructurat compania numindu-și firma mamă Alphabet, cu toate acestea, rebrandingul nu a prins, mai precizează sursa citată.

SUA Facebook acționează în umbră, acuză fosta angajată Frances Haugen. Congresul cere anchete

Amintim faptul că membri ai Congresului SUA au atacat marţi Facebook şi l-au acuzat pe CEO-ul Mark Zuckerberg că e în goană după profituri cât mai mari în timp ce face bravadă de siguranţa utilizatorilor şi au cerut autorităţilor de reglementare să investigheze afirmaţiile unei foste angajate că gigantul reţelelor de socializare afectează sănătatea mentală a copiilor şi alimentează diviziunile, relatează Reuters.

În cadrul unei audieri în Comisia pentru Comerţ din Senat, avertizorul de integritate Frances Haugen a cerut transparenţă în legătură cu modul în care Facebook îi ademeneşte pe utilizatori să dea scroll în permanenţă, oferindu-le firmelor de publicitate o mare oportunitate de a ajunge la aceştia.

"Atât timp cât Facebook funcţionează în umbră şi îşi ascunde cercetările de verificarea publică, nu poate fi trasă la răspundere", a spus Frances Haugen, fost manager de produs din echipa Facebook de combatere a dezinformării. Ea a părăsit compania, care valorează aproape 1.000 de miliarde de dolari, cu zeci de mii de documente confidenţiale.

"Conducerea companiei ştie cum să facă Facebook şi Instagram mai sigure, dar nu adoptă schimbările necesare, pentru că a pus profiturile astronomice deasupra oamenilor. Este nevoie de o acţiune din partea Congresului", a declarat fosta angajată a grupului.

Într-o perioadă când poziţiile comune între Partidul Republican şi Partidul Democrat sunt rare la Washington, membri ai Congresului din ambele formaţiuni au criticat compania, ceea ce ilustrează nemulţumirea tot mai mare din Congres în legătură cu Facebook, care mai deţine de asemenea Instagram şi WhatsApp.

Senatorul republican Dan Sullivan şi-a exprimat îngrijorarea faţă de felul în care reţelele de socializare Facebook şi Instagram afectează sănătatea mentală a copiilor. "Peste 20 de ani, ne vom uita înapoi şi ne vom întreba cu toţii ce a fost în capul nostru", a declarat el.

Frances Haugen a dezvăluit că ea este persoana care a oferit documentele folosite de o anchetă recentă a Wall Street Journal şi într-o audiere în Senat despre modul în care Instagram le afectează pe adolescente. Ea a comparat serviciile de social media cu substanţe care dau dependenţă, precum tutunul sau opioidele.

Senatorul democrat Richard Blumenthal, preşedintele Comisiei pentru Comerţ, a spus la rândul său că Facebook ştia că produsele sale dau dependenţă. "Companiile tech trec prin acel moment al adevărului care te lasă cu gura căscată, aşa cum s-a întâmplat şi cu marile companii de ţigări", a afirmat el.

El a cerut ca Mark Zuckerberg să fie audiat în Congres şi ca Facebook să fie investigată de Comisia pentru Bursă şi Valori Mobiliare şi Comisia Federală pentru Comerţ.

"Victimele sunt copiii noştri. Adolescenţii care se uită astăzi în oglindă simt îndoieli şi nesiguranţă. Mark Zuckerberg trebuie să se privească la rândul său în oglindă", a declarat Blumenthal.

După audiere, el a precizat că l-ar întreba pe CEO-ul Facebook de ce a respins recomandările de a face produsele sale mai sigure pentru utilizatori.

Cum se apără Zuckerberg



La câteva ore după această audiere, Zuckerberg a luat apărarea companiei sale, spunând că acuzaţiile contravin obiectivelor Facebook.

"Afirmaţia că promovăm deliberat conţinut care îi face pe oameni mai furioşi în scopuri de profit este profund ilogică", a scris el într-o postare pe Facebook.

"Facem bani din reclame, iar firmele de publicitate ne spun mereu că nu vor ca reclamele lor să fie lângă un conţinut dăunător sau care îndeamnă la ură. Şi nu ştiu să existe vreo companie tech care să îşi propună să dezvolte produse care să îi facă pe oameni furioşi sau depresivi", a explicat Zuckerberg.

El a mai afirmat că Facebook nu va înceta să îşi analizeze impactul asupra societăţii. Însă a precizat că Congresul trebuie să adopte reguli care să clarifice vârsta legală la care adolescenţii pot folosi serviciile de internet, cum să li se verifice vârsta acestora şi cum să se găsească "un echilibru între intimitatea adolescenţilor şi accesul părinţilor la activitatea lor", scrie Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel