Uniunea Europeană pregătește transformări substanțiale pentru industria IT după data de 25 mai, când urmează să intre în vigoare noile reglementări referitoare la datele personale.
Uniunea Europeană este pe punctul de a pune în aplicare o nouă lege a protecției datelor care va oferi consumatorilor mai mult control asupra modului cum sunt folosite datele lor cu caracter personal. Regulamentul General privind Protecţia Datelor intră în vigoare începând cu data de 25 mai 2018.
Înlocuiește reguli depășite, din 1995
Noul set de reglementări vine să înlocuiască norme europene de mult depășite, adoptate în 1995, cu mult înainte ca spargerile sistemelor informatice și scurgerile de informații personale să devină o problemă de importanță majoră. Comisia Europeană a afirmat că lipsa de încredere în companiile din domeniul informatic a condus la noile reguli.
Aplicabilitate generală din 25 mai
Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR) trebuie să-şi producă efectele în toată Uniunea Europeană, inclusiv în România, din 25 mai, moment din care sistemele informatice ale companiilor ce stochează date personale vor trebui să permită un control foarte bun al modului în care acestea sunt folosite.
Impact asupra multor companii
Orice organizație care deține sau folosește date ale unor cetățeni ai Uniunii Europene este vizată de noile reglementări, indiferent în ce colț de lume își are sediul. Toate companiile care vând produse sau servicii europenilor vor fi impactate, la fel și organizațiile care monitorizează comportamentul online al utilizatorilor, de pildă prin studierea istoricului de navigație pe internet.
Ce înseamnă pentru firme?
Prevederile noii legi obligă companiile să obțină consimțământul individual și explicit al fiecărui utilizator, pentru a-i putea stoca și procesa datele personale. Cererile trebuie formulate într-un limbaj clar. Organizațiile nu mai au voie să păstreze informațiile mai mult decât este necesar și orice persoană poate cere să-i fie șterse datele de pe serverele care le stochează.
Ce înseamnă pentru utilizator?
Consumatorii se pot aștepta la mai multe avertizări și cereri de consimțământ, care trebuie trimise separat, nu amestecate cu termenii și condițiile generale. De pildă, utilizatorul nu va mai putea fi înscris automat la un newsletter, oferindu-i-se apoi oportunitatea de a se dezabona voluntar, ci i se va cere acordul înainte să fie inclus în orice listă de expediere sau bază de date.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News