EXCLUSIV  Factură din Italia. Răzvan Dumitrescu, către ministrul Virgil Popescu: Atenție: Pragul de vulnerabilitate la ei e de 30.000 euro pe an!

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a adus, în cadrul unui interviu acordat DCNews, noi explicaţii cu privire la facturile uriaşe la energie electrică şi gaze naturale.

Ministrul Virgil Popescu a fost prezent în studioul DCNews, invitat în cadrul emisiunii lui Răzvan Dumitrescu, „Ce se întâmplă”. Jurnalistul i-a oferit, la un moment dat, un exemplu din Italia.

„Să vedem cum este în Italia! Un cetățean de acolo ne-a trimis o factură de gaz din Italia: 97,13 euro. Dar atenție ce spune doamna respectivă: voiam să vă arăt o factură de lumină și gaz. 8,49. Specific că locuiesc într-o casă de 100 metri pătrați, patru camere, bucătărie mare, baie la fel. E o factură pentru familii care primesc bonus în funcție de situația economică anuală. În două cuvinte, cine are până în 30.000 euro pe an intră în bonus”, a spus Răzvan Dumitrescu.

Youtube video image

„Sigur că se poate face, dar nu aș vrea să plecăm de la Italia că există prețuri mai mici în afară, pentru că au mai fost prezentate niște facturi din Belgia. Acolo era un avans, nu prețul final. (...) Nu are cum să fie atât de puțin în Italia, decât dacă este un tarif social, în genul persoanelor vulnerabile de la noi”, a spus Virgil Popescu.

„Dar atenție: pragul de vulnerabilitate la ei este de 30.000 euro pe an. Pam, pam!”, a intervenit Răzvan Dumitrescu.

„Eu cred că, în primul rând, împreună cu Ministerul de Finanțe, ar trebui să vedem ce spațiu fiscal avem și să vedem ce putem oferi”, a zis ministrul Virgil Popescu. 

„La noi, dacă ai avea 30.000 euro pe an, ești ultra bogat”, a mai zis Răzvan Dumitrescu. 

Ulterior, Virgil Popescu a cerut factura din Italia, „chiar vreau să mă uit, să discutăm și cu colegii.”

Factura la care a făcut referire Răzvan Dumitrescu:

2. -imagine fara descriere- (factura_italia_razvan_dumitrescu_emisiune_97276900.jpg)

Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie, la alte instituţii şi chiar în justiţie, transmit reprezentanții ANRE într-un comunicat.

„Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată”, au precizat reprezentanţii ANRE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel