Fake News. Facebook, strategie pentru limitarea fenomenului

Facebook adoptă o nouă strategie pentru a  nu mai marca postările suspecte cu sigla "fake news" - informații care par reale, dar sunt false. Compania afirmă că acest mod de avertizare nu a dat roade până acum.

Alternativa - însoțirea acelor postări de așa-numite, informații alternative, care dau context și care ar putea lămuri utilizatorul asupra veridicității unor știri.

Până acum, dacă apărea să zicem o știre conspiraționistă despre Vladimir Putin sau Donald Trump, utilizatorii o puteau marca drept falsă sau neargumentată. Dar asta nu împiedica acea informație să ajungă la utilizatori.

De acum înainte, pe lângă o asemenea informație vor fi asociate fapte incontestabile, detalii de context cu ajutorul cărora cititorul poate înțelege, argumentat, despre ce este vorba în realitate, potrivit stiri.tvr.ro.

Noile link-uri cu ştiri din surse alternative ar putea fi de folos şi în situaţiile unde postarea incriminată reprezintă doar o dezinformare parţială, amestecând informaţii false şi adevăruri pentru a crea o imagine distorsionată asupra subiectului discutat. Până acum, etichetele Fake News puteau fi aplicate doar postărilor identificate ca fiind complet false de cel puţin doi cenzorii recunoscuţi.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel