Românii care aveau bilete cumpărate pentru zboruri operate de Blue Air şi-ar fi putut recupera sumele, dacă ar fi existat un sistem de asigurare similar RCA-ului. Aceasta a fost una dintre ideile propuse în cadrul dezbaterii, Asigurarea, centura de siguranţă în transporturi, organizată de DC MEDIA GROUP.
Publicitate
"Dacă vorbim de asigurări, să se facă asigurări, (n.r. pentru biletele de avion), vă daţi seama că şi preţul biletelor, cât şi al excursiilor pe care le fac românii, ar creşte. Orice poliţă de asigurare va fi un cost suplimentar la biletul de avion", a punctat Răzvan Cuc, Vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Senatul României, în cadrul dezbaterii Asigurarea, centura de siguranță în transporturi, organizată de DC MEDIA GROUP.
"Dar ar creşte mai puţin dacă ar fi un număr mai mare de astfel de poliţe. Acest lucru ar putea fi atins doar prin obligativitate, ca la RCA", a intervenit Val Vâlcu.
"Din ce ştiu eu, există un operator aerian care a introdus astfel de poliţe. Cred că este vorba de RyanAir, dacă nu mă înşel. Nu îmi dau însă seama cât de eficient este mecanismul de rambursare a banilor dacă nu se fac cursele şi ce trebuie să facă cei care utilizează serviciile. Aici e un alt aspect foarte important, pentru că dacă plăteşti un bilet de avion astăzi şi banii ţi se returnează în şase luni, e posibil să te fi încurcat foarte mult. Într-adevăr, trebuie reglementat domeniul, trebuie reglementat cu foarte mare atenţie, pentru că se întâmplă destul de des (n.r anulări de zboruri), vedem că nu mai avem aceiaşi operatori puternici, şi nu vorbesc doar de cazul Blue Air. Ar trebui gândit un mecanism, iar fiecare ţară ar trebui să îşi susţină operatorii, iar cetăţenii să nu aibă astfel de prejudicii dacă accesează aceste prejudicii. S-a văzut că o astfel de criză a generat un blocaj pe o perioadă de câteva zile", a mai spus Răzvan Cuc.
Amintim că Blue Air a suspendat zborurile începând cu data de 6 septembrie, după ce Ministerul Mediului i-a pus poprire pe conturi pentru neplata unei amenzi. Au fost anulate atunci zeci de zboruri, iar sute de români au rămas blocaţi pe aeroporturile din România, dar şi din afara ţării. Deşi a avansat mai multe date pentru reluarea zborurilor, compania nu a mai repornit activitatea. Din data de 17 noiembrie, statul român a devenit acţionar majoritar la Blue Air.
VEZI MAI MULTE ÎN VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu