Radu Constantin, manager departament trading al Hidroelectrica, a spus cum se pregătește compania pentru perioada următoare în fața valului uriaș de clienți.
Radu Constantin, manager departament trading al Hidroelectrica, a explicat, în cadrul dezbaterii "Reinventarea pieței, soluție la criza energetică?", organizată de DC MEDIA GROUP, care sunt planurile companiei pentru viitor, astfel încât consumatorii finali să nu fie afectați de creșterea prețurilor.
"Cum se pregătește Hidroelectrica pentru perioada următoare în fața acestui val uriaș de clienți care au tot venit, care tot vin, în fața acestui val care are așteptări mari de la companie?", a întrebat Elena Cristian.
"Și la nivelul Uniunii Europene, și la nivelul României, în prim plan este pus consumatorul final pentru că toate aceste dezbateri și toate aceste proiecte, bineînțeles, trebuie să fie adresate consumatorului final pentru a îmbunătăți situația efectivă pe care o simte acel consumator final care nu cunoaște toate mecanismele acestea din piață extrem de complicate sau de multe ori de neînțeles și foarte schimbătoare, dar la final contează ce ajunge acasă la acel consumator final.
Hidroelectrica, adaptându-se cumva la acest deziderat încă din anul 2021, odată cu liberalizarea pieței de energie, a încercat să se apropie și să-și dezvolte un nou segment de business, acesta de furnizare, pentru a veni în întâmpinarea exact a cestui deziderat, consumatorul final să simtă faptul că energia care este produsă de Hidroelectrica vine direct la el acasă, astfel încât oferta Hidroelectrica a fost singura din piață care în ultimii doi ani nu s-a schimbat și nu a fost modificată din cauza volatilității prețurilor din piață. Noi am avut o ofertă de 0,25 lei pe KW/h pentru energia activă, începând cu 1 ianuarie 2021.
Ce s-a întâmplat după aceea în ultimii doi ani, cu modificări legislative, cu impact asupra evoluției prețurilor, Hidroelectrica și-a menținut această ofertă deosebit de atractivă, bineînțeles, pentru populație, astfel încât am avut evident o presiune și o creștere exponențială a portofoliului nostru de clienți, și casnici, și non-casnici, pentru că ne-am adresat ambelor categorii de consumatori finali. Hidroelectrica dorește în continuare să fie un actor extrem de important pe această piață.
Cu siguranță că toate proiectele de investiții ale Hidroelectrica sunt concentrate pe proiectele de digitalizare ale companiei, care sunt adresate pentru o interacțiune cu clientul final cât mai eficientă și pentru ca acești consumatori aflați în portofoliul Hidroelectrica să simtă constant o îmbunătățire a modului de interacțiune cu compania. Digitalizarea acestui segment de business este principalul nostru obiectiv, nou de dezvoltat în cadrul companiei, dar la care ne-am adaptat și suntem într-o situație în care la sfârșitul anului 2022 înregistrăm o cotă de 8% din piața de furnizare din România, cu o tendință de creștere și pentru acest an.
În continuare Hidroelectrica va fi un jucător care își va asuma acest rol în piață pentru ca consumatorul final să nu simtă vreo presiune vizavi de preț. Bineînțeles că și legislativul a venit în întâmpinare cu aceste ordonanțe de urgență care ajută consumatorul final să aibă prețurile plafonate. Până în anul 2025 legislația este extrem de predictibilă prin acest OUG adoptat în luna noiembrie a anului 2022, Hidroelectrica fiind în așteptarea oricăror decizii pe subiectul acesta, respectând legea și să încercăm să nu afectăm consumatorul final și să nu simtă impactul cu privire la evoluția aceasta a prețurilor", a declarat Radu Constantin.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu