O femeie care se deplasa cu o trotinetă electrică a fost lovită de o mașină de poliție.
O femeie care se deplasa, duminică seara, cu o trotinetă electrică, pe un drum judeţean din localitatea Drăgoeşti, a fost rănită după ce ar fi fost acroşată de o autospecială de poliţie, au informat reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Vâlcea, scrie Agerpres.
Maşina de poliţie era condusă în momentul accidentului de un poliţist din comuna Olanu.
"Din primele verificări efectuate, s-a stabilit faptul că un poliţist din comuna Olanu, în timp ce conducea autospeciala de poliţie, pe raza comunei Drăgoeşti, pe DJ 678, ar fi acroşat o persoană de sex feminin, care se deplasa pe o trotinetă electrică. În urma impactului a rezultat rănirea uşoară a conducătoarei trotinetei electrice, care a fost transportată la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale", a precizat sursa citată.
Cele două persoane implicate în accident nu consumaseră alcool, conform rezultatelor testării cu etilometru.
Citește și:
Accidentele cu trotinete au crescut de 20 de ori. Titi Aur: Ministerul Transporturilor închide ochii de frica sindicatelor. Am două soluții. Din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă
Titi Aur, cunoscutul pilot de raliuri, a realizat o analiză a situației înmulțirii accidentelor cu trotinete electrice, deținute de firme „ride-sharing”.
Numărul accidentelor grave de circulaţie în care au fost implicaţi conducătorii de trotinete electrice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii patru ani, informează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Potrivit datelor puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Urmare a acestora, 13 persoane şi-au pierdut viaţa, peste 200 de persoane au fost rănite grav şi 12 rănite uşor. Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârşite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neacordarea priorităţii vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi circulaţia pe sens opus. Cu toate acestea, este de presupus că numărul total al accidentelor rutiere în care sunt implicaţi utilizatorii de trotinete electrice este mult mai mare, având în vedere faptul că singurele evenimente care sunt evidenţiate din perspectivă statistică sunt cele soldate cu victime, soluţionate de către Poliţie (este plauzibil ca multe dintre accidentele soldate numai cu pagube materiale să nu fi fost declarate).
Titi Aur: Eu am două soluții. Din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă
„Nu e nicio surpriză, era normal să crească numărul de accidente cu trotinete pentru că numărul de trotinete, dar și numărul de kilometri cu trotinetele a crescut. Acestea reprezintă un mijloc comod de a te deplasa mai ales în orașe mari, pe lângă faptul că este economic și ecologic. Problema este că nu se găsește o cale pentru a civiliza și a regla deplasarea trotinetelor.
Eu am două propuneri la acest capitol: (1) să se intervină asupra întregului mod de a educa populația, începând de la cei 7 ani de acasă, până la reintroducerea orelor de siguranță rutieră în școli; (2) din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă, dar punctual, pentru problema trotinetelor, eu am o propunere care ar duce la diminuarea numărului de accidente. Eu propun introducerea asigurării obligatorie pentru mersul cu trotineta. Citește mai departe>>
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News