Fenechiu susține că "se fură mult prea mult în România"

fenechiu
fenechiu

Ministrul Transporturilor,

Relu Fenechiu a spus că problemele infrastructurii românești sunt generate de faptul că în România "se fură mult prea mult" și că sunt permise "mult mult prea multe abuzuri și scurgeri de bani". Ministrul Transporturilor a și exemplificat: "camioanele de mare tonaj merg supraîncărcate pe străzi și acest lucru nu se poate face decât dând șpagă unde trebuie, în vămi se cântăresc mașinile după ureche, iar CFR Marfă este o gaură neagră în care se fac contracte parcă dedicate împotriva intereselor companiei şi statului".

Relu Fenechiu și-a exprimat "soluțiile de eficientizare" a companiilor din subordinea sa, printre acestea precizând oprirea hoților, management performat sau tragerea la răspundere a conducerii. Ministrul a menționat că la CFR Infrastructură s-a reușit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro, compania fiind pe profit, însă organizarea companiei trebuie regândită, din cauza datoriilor CFR Marfă și CFR Călători. Ministrul a declarat că cele din urmă două companii nu-și vor putea achita niciodată datoriile pe care le au, fiindcă au mari pierderi. Fenechiu a subliniat că vrea ca statul să termine cu lanțurile care produc pierderi în economia națională, susținând că CFR Marfă poate deveni o companie profitabilă prin "oprirea hoțiilor" și printr-un management performant.

"Societățile care pot să fie profitabile trebuie lăsate să fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidăm, le închidem sau le privatizăm, asta însă doar după ce ne convingem că nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins că prin management performant și oprirea hoțiilor, CFR Marfă poate deveni profitabilă", a afirmat Relu Fenechiu în conferința de la Iași.

Totodată, ministrul a precizat că, în 2007, CFR Marfă s-a asociat cu o societate, având 6.000 de vagoane sub forma capitalului, dar în loc de profit, compania a înregistrat pierderi. Referitor la această afacere, ministrul va trage la răspundere conducerea companiei, curios de motivele asocierii.

De remarcat că privatizarea CFR Marfă, prin vânzarea pachetului de acțiuni de 100% din capitalul social, a fost amânată de mai multe ori pe parcursul anului 2012. Cu toate acestea, termenul privatizării a fost mutat în 2013. Așadar, Relu Fenechiu propune soluții de eficientizare pentru o companie care deja a pierdut lupta subzistenței.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel