BRD - Groupe Société Générale continuă parteneriatul cu Festivalul naţional de teatru tânăr Ideo Ideis.
BRD - Groupe Société Générale continuă parteneriatul cu Festivalul naţional de teatru tânăr Ideo Ideis. Pornind de la tema de anul acesta a Festivalului – autonomia – BRD lansează “Detectorul de imaginar”, o campanie prin care își propune să arate modul în care teatrul oferă oamenilor o altă perspectivă asupra realității.
„Tema de anul acesta a festivalului Ideo Ideis – hotspot cultural BRD este autonomia, un subiect care ne face conștienți de importanța unui filtru personal în raport cu informațiile pe care le primim, indiferent că acestea vin de la părinți, profesori sau din social media. Acest filtru decriptează și apoi așează informațiile în categorii de «adevărat» sau «fals». Mai există, însă, un unghi din care putem privi lucrurile: Imaginarul. Realitatea construită, cea pe care ne-o oferă cultura și pe care teatrul o pune pe scenă. Prin «Detectorul de imaginar» provocăm iubitorii de teatru să analizeze lucrurile din altă perspectivă și încurajăm consumul de cultură”, a declarat Irina Ștefaniu, Content manager, BRD – Groupe Société Générale.
Foto Maria Ştefănescu
Una dintre premisele campaniei BRD este faptul că fiecare dintre noi vede și interpretează lumea în felul său. Totul este despre perspectivă și de a nu reduce lucrurile la alb sau negru, adevărat sau fals, ci de a ne lăsa mintea deschisă. Astfel, cultura aduce raportului adevărat-fals o nouă dimensiune, imaginarul.
Campania “Detectorul de imaginar” este declinată și într-un joc care invită utilizatorii să citească un set de texte inspirate din piese de teatru jucate la Ideo Ideis și să ghicească care sunt cele ce aparțin Imaginarului. Jocul este disponibil online, la adresa: www.campanii.brd.ro/detectoruldeimaginar.
“Te gândești vreodată că realitatea o poți interpreta și altfel decât ca fiind doar adevărată sau falsă? Acceptă provocarea noastră și adaugă un filtru nou: Imaginarul.
Acea realitate construită care nu e nici "buna" nici "rea", imaginată ca să ne hrănească mințile, să ne unească. Cea pe care ne-o oferă cultura și pe care teatrul o pune pe scenă.
Intră în jocul nostru și detectează care dintre cele 3 afirmații este Imaginarul. Ele sunt inspirate din 5 piese de teatru care se joacă la Ideo Ideis - Hotspot cultural BRD, festivalul național de teatru tânăr de la Alexandria, în perioada 7-13 august 2017.
Deschide-ți mintea! Bifează corect și intră în tragerea la sorți pentru una dintre cele 20 de invitații duble la Festivalul Național de Teatru de la București, între 20 și 30 octombrie 2017”.
Peste 200 de tineri din toată țara sunt prezenți în săptămâna 7-13 august, la Alexandria, la Festivalul Ideo Ideis, unde vor juca în piese de teatru, dar vor participa și la ateliere de teatru, unde vor învăța tehnici de actorie de la actori cu experiență, cum ar fi Ana Covalciuc, Cezar Grumăzescu, Mircea Postelnicu, Sânziana Tarța sau Victoria Răileanu.
BRD este partenerul tinerei generaţii de artiști atât la Festivalul Naţional de Teatru Tânăr de la Alexandria (www.ideoideis.ro), precum și la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (www.sibfest.ro) și la Festivalul Naţional de Teatru de la Bucureşti (www.fnt.ro). S-a implicat şi în proiecte de producţie cum sunt musicalul “West Side Story” (produs pentru FNT în 2015) sau piesa de teatru “Apa de Mina” (Teatrul Act, 2016), dar şi in turneele “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca - Sibiu, 2015 şi 2016) şi Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). Din 2016 BRD este partener al este Apollo 111 (www.apollo111.ro), cel mai nou spațiu de teatru independent din București, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu