Florile purtate de Florii sunt lumini ale rugăciunii şi daruri ale curăţiei dobândite prin pocăinţă, a spus duminică patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, în cuvântul de învăţătură rostit la slujba Intrării Domnului în Ierusalim de la Catedrala Patriarhală.
"În această zi, florile noastre sunt lumini ale rugăciunii, ale smereniei, ale postirii, ale bunătăţii inimii milostive şi daruri ale curăţiei dobândite prin pocăinţă, prin sfinţirea sufletului, prin înfrânare, spovedanie şi împărtăşire mai deasă; pe scurt, florile iubirii sfinte şi smerite faţă de Dumnezeu şi de oameni", a afirmat patriarhul, după Sfânta Liturghie oficiată împreună cu episcopul-vicar patriarhal Varlaam Ploieşteanul, secretar al Sfântului Sinod, şi cu arhiepiscopul vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, Timotei Prahoveanul.
Potrivit patriarhului, "în această zi sfântă, purtăm flori, ramuri de finic, ramuri de salcie în mâinile noastre ca semn al credinţei, fiindcă florile acestea, ca şi lumânările, sunt florile credinţei, dar şi ale virtuţilor, ale nevoinţelor din timpul Postului Mare şi, desigur, acestea ne arată o biruinţă a noastră asupra ispitelor, (...) prin schimbarea vieţii noastre", scrie Agerpres.
În cuvântul său, patriarhul Daniel a explicat semnificaţiile sărbătorii Intrării Domnului în Ierusalim.
Semnificația sărbătorii
"În primul rând, Intrarea Domnului în Ierusalim este o biruinţă a Sa asupra morţii prietenului său Lazăr pe care l-a înviat a patra zi din morţi, dar şi o prevestire a Învierii de Obşte sau a Învierii tuturor oamenilor în Ziua de Apoi. De asemenea, Intrarea Domnului în Ierusalim este o pregătire pentru o altă biruinţă, şi anume biruinţa lui Hristos asupra propriei sale morţi. Căci el nu fuge de moarte, ci în mod liber, de bună voie, merge spre moarte. Trece prin moarte şi o biruieşte din interiorul ei prin Înviere. De aceea, Intrarea Domnului în Ierusalim, după profeţia proorocului Zaharia, este 'o intrare a împăratului, drept şi biruitor'. (...) Şi, în sfârşit, a treia sau a patra semnificaţie a acestei sărbători este şi pregătirea Mântuitorului Iisus Hristos pentru a intra după Înviere biruitor în Ierusalimul Ceresc, în Împărăţia Cerurilor, pentru ca să ne pregătească nouă un loc acolo în Iubirea Preasfintei Treimi", a mai spus patriarhul.
Cu prilejul Sărbătorii Floriilor, patriarhul a urat tuturor celor care poartă nume de flori părinteşti urări de sănătate şi mântuire, de pace şi bucurie şi mult ajutor de la Dumnezeu.
Credincioşii ortodocşi sărbătoresc duminică Floriile, zi care aminteşte de intrarea triumfală a lui Iisus în Ierusalim, unde a fost întâmpinat de mulţimi de oameni cu ramuri de finic. Intrând ca Împărat în Ierusalim, Iisus anticipează biruinţa Sa apropiată asupra morţii, ca şi biruinţa întregii omeniri pe care o purta în Sine.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News