Directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Brăila a lansat un atac la adresa serviciului unic 112 şi spune că apelurile durează prea mult, iar de cele mai multe ori salvatorii sunt trimişi la adrese greşite.
Dr. Florin Ştefan atrage atenţia, în contextul tragediei de la Cracal, că dispecerii de la 112 întârzie chiar şi până la 8 minute transmiterea apelului către Serviciul Judeţean de Ambulanţă, un timp preţios care poate face diferenţa dintre viaţă şi moarte, plus că de multe ori ambulanţele nu ajung la cazuri din cauza informaţiilor eronate transmise de unii dispeceri.
"Apelul ajunge la noi, la Ambulanţă, după 6-8 minute de când a fost preluat de dispecerat. Este foarte mult, nu înţeleg de ce durează atât. M-am convins de asta luând telefoanele mai multor oameni, să văd când au sunat la 112 şi să le arăt când ne-a venit nouă apelul. Se întâmplă asta pentru că pun întrebări aiurea, ca să nu mai spun că ne trimit aiurea, la adrese greşite", a declarat dr. Florin Ştefan.
Directorul medical al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Brăila a dat ca exemplu un caz petrecut săptămâna trecută, când ambulanţa a fost trimisă la Tufeşti să preia o gravidă aflată în stare de inconştienţă, când urgenţa se afla, de fapt, la Viziru, localitate aflată la o distanţă de 10 km.
"Săptămâna trecută m-au trimis la Tufeşti, la o gravidă inconştientă. În momentul în care am intrat în Tufeşti, m-a sunat fata de la 112, cea care a preluat apelul, şi mi-a spus că, de fapt, cazul nu este în Tufeşti, ci în Viziru. Au fost mai multe astfel de situaţii, plus adrese date din alt judeţ. Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă funcţionează prost, pentru că angajările în sistem ţin cont de gradele de rudenie şi nu de capacitatea profesională a candidatului", a mai afirmat dr. Florin Ştefan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News