Otilia Todor a vorbit despre metodologia Feuerstein, ”mina de aur” descoperită acum mai bine de 70 de ani.
Otilia Todor, psiholog clinician și fondator al Centrului de formare și psihologie acreditat ca Centru Internațional Feuerstein în România, a vorbit în emisiunea Ultrapsihologie de la DC News TV și DC News despre metodologia Feuerstein, veche de peste 70 de ani, inventată de psihologul româno-israelian Reuven Feuerstein, care a fost nominalizat pentru premiul Nobel pentru educație.
”Metodologia Feuerstein este o mină de aur pentru educația copiilor noștri, pentru dezvoltarea potențialului lor de învățare. În ultimul timp se vorbește foarte mult despre dezvoltarea potențialului uman. Să știți că profesorul Reuven Feuerstein este român, a trăit în România, în București,până la vârsta de 21 de ani, și a fost propus pentru Premiul Nobel pentru educație tocmai pentru construirea acestor jocuri pentru dezvoltarea acestui program psiho-educațional care să numește Programul de îmbogățire instrumentală Feuerstein”, a început Otlia Torod prezentarea acestei metodologii în cadrul emisiunii Ultrapsihologie de la DC News TV și DC News.
Reuven Feuerstein (1921-2014) a fost un om care ”a crezut în neuroplasticitatea creierului încă de acum 70 de ani, atunci când nu multă lume era de acord cu dezvoltarea inteligenței pe tot parcursul vieții. Nu se vorba de dezvoltarea structurilor neuronale până la vârsta înaintată, vârsta a treia cum noi. Feuerstein a crezut în excepționala capacitate a ființei umane de a-și modifica structura cognitivă din necesitatea adaptării la realitățile vremurilor pe care le trăiește.Și dacă noi ne gândim la noi cum am funcționat înainte de pandemie, să nu mă duc mai departe, acum 20 de ani, cât de mult am evoluat și cât de multe lucruri la care atunci nu ne gândeam că le putem face sau că există astăzi sunt deja rutine”, a mai spus Otilia Todor.
Totodată, Otilia Torod a subliniat că inventatorul acestei metodologi ”a fost preocupat întotdeauna de învățarea ființei umane, iar când vorbim de învățare, vorbim despre dezvoltare, despre formarea și despre dezvoltarea structurilor cognitive, despre capacitatea ființei umane de a-și atinge potențialul de evoluție și dezvoltare și despre acea capacitate de reflexivitate, proactivitate, dorința de a face lucruri noi și curajul de a te confrunta cu obstacolele și de a le depăși”.
Totodată, în timpul doctoratului pe care la făcut la Sorbona, Feuerstein, care terminase Facultatea de Psihologie în Elveția, ”a studiat creierul uman și învățarea umană și cumva l-a contrazis (n.r. Jean Piaget) în sensul bun pe profesorul său și a demonstrat teoria învățării mediate pe care, astăzi, studenții de psihologie o studiază ca materie în școală, în multe facultăți din întreaga lume, și a spus așa: Foarte puțini copii știu să învețe singuri, însă absolut toate ființele umane pot să învețe dacă sunt angajate în acțiuni specifice de învățare.
Dacă există un adult, mediator, ca informația și acțiunile noi care urmează să fie primite de către cel care învață să ajungă celui căruia îi sunt adresate. Mai specific, oamenii învață din interacțiunea lor cu mediul înconjurător, însă pentru a ne asigura că din toate experiențele pe care o persoană le parcurge, aceasta este capabilă să tragă o învățătură, este nevoie de un mediator. Este nevoie de o anumită atitudine, de un anumit limbaj, să fie creat un context”, a mai spus Otilia Todor.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News