După știrea, „Ruxandra Mateescu, fondatoarea asociației Supereroi printre noi, care luptă pentru accesibilizarea evenimentelor culturale pentru persoane cu dizabilități, se află în trenul IR 1835, operat de CFR Călători pe ruta București - Craiova, și spune în ce condiții călătorește”, CFR a transmis un drept la replică pe care îl veți găsi, în rândurile de mai jos, nu înainte de a preciza că i-am cerut un punct de vedere și prin sms purtătoarei de cuvânt, dar - probabil, fiind trecut de ora 16.00 când am trimis solicitarea - nu mai lucra și nu mai putea fi deranjată. Nu s-a cerut doar pe e-mail un punct de vedere, ci și prin sms. Mesajul a fost trimis către purtătorul de cuvânt Ada Meseșan, la numărul afișat pe site-ul CFR.
De asemenea, am trimis solicitare de presă chiar pe mailul despre care vorbește CFR Călători în dreptul la replică.
În orice caz, „trenul nu a luat foc”. Dar condițiile de mers cu trenul sunt ideale în România...
Publicăm dreptul la replică:
Doamna Anca Murgoci - Redactor DC News a transmis o solicitare prin poșta electronică către CFR Călători în data de 18.08.2022 la ora 19:16, publicând apoi articolul la ora 19:30, fără să se asigure că un reprezentat de presă al CFR Călători i-a recepționat solicitarea. Mai mult, purtătorul de cuvânt al CFR Călători nu a fost contactat, iar solicitările de presă se transmit la e-mail [email protected]. Solicitarea a fost înregistrată în data de 19.08.2022 și transmisă către departamentele de specialitate pentru realizarea și transmiterea unui răspuns în termenele prevăzute de lege.
Realizarea unui material de presă prin preluarea unor opinii personale din social media și fără verificarea și documentarea acestora reprezintă o dezinformare intenționată, menită să denigreze imaginea și activitatea CFR Călători și să influențeze negativ opinia publică, în goana de a realiza știri de ”senzație”.
În perioadele în care se înregistrează temperaturi ridicate, managerul infrastructurii feorviare - CFR SA aplică restricții de viteză tuturor trenurilor, pentru derularea traficului de călători în condiţii de siguranţă. Această măsură se aplică de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România. Măsura a fost luată și ieri, 18 august 2022, pe relația trenului IR 1835 București Nord – Teiuș, cât și pe alte secții feroviare. Siguranța și securitatea pasagerilor nu au fost puse în pericol în nicio clipă. În contextul circulației cu restricții de viteză și a frânării excesive pentru menținerea vitezei impuse, sistemele de frânare pot emana fum și miros specific frecării. Acestea au fost preluate în interiorul vagoanelor prin sistemele de aerisire și ventilație. Trenul nu a luat foc și nu a “ars” după cum precizați în solicitare că "v-au scris călătorii”.
Întregul parc de vehicule feroviare dotat constructiv cu instalații de climatizare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Din cauza temperaturilor exterioare ridicate care se înregistrază în aer, la nivelul şinei şi a cutiei vagonului pot însemna și peste 50 de grade Celsius, instalațiile de climatizare nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcționare, ceea ce a fost și în cazul trenului IR 1835. Cu toate acestea, presonalul de tren nu a înregistrat solicitări/plângeri din partea călătorilor din tren legate de funcționarea instalației de climatizare.
În situații de defectări accidentale ale instalațiilor de climatizare în parcurs, personalul de tren este instruit în vederea luării unor măsuri operative, precum: retragerea vagoanelor din compunerea trenurilor și redistribuirea călătorilor dacă există această posibilitate într-un alt vagon aflat în compunerea trenului; funcționarea vagoanelor în regim de ventilare; solicitarea intervenției personalului specializat în stațiile mari din parcursul trenurilor unde avem personal tehnic. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare sunt aplicate măsuri suplimentare de mentenanță climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă.
Conform legii, în virtutea dreptului la replică, solicităm publicarea acestuia în regim de urgență și fără a i se aduce modificări, în acelaşi spaţiu ca şi cel utilizat pentru articolul la care am făcut referire aici.
Ruxandra Mateescu, fondatoarea asociației Supereroi printre noi, care luptă pentru accesibilizarea evenimentelor culturale pentru persoane cu dizabilități, se află în trenul IR 1835, operat de CFR Călători pe ruta București - Craiova, și spune în ce condiții călătorește.
„Domnule Ministru Sorin Grindeanu, trenul IR 1835, operat de CFR Călători pe ruta București - Craiova, arde! Vagoanele sunt pline de fum, aer condiționat nu a mers încă din București. La Vadu lat s-a oprit trenul, cu fum des, înecăcios. O fata a făcut atac de panică.
Pana la Craiova mai sunt cel puțin 3 ore de mers, în ritmul ăsta; până la Teiuș, cap de linie, încă și mai și. Mergem cu niște rable! În Teleorman, pe unde trece trenul, sunt 40 de grade. Aici, sistemul de aer condiționat din vagoane e vechi și stricat. Setat la 24 de grade, suflă cât boarea serilor de mai. L-au dat mai tare, am luat foc. Domnule Ministru, e bine în mașina dvs personală? Faceți cumva car sharing cu domnul Preoteasa?
Ne putem primi măcar banii înapoi? Știți cât e biletul București - Craiova? 72 de lei! Abia l-ați scumpit. Domnule Grindeanu, domnule Preoteasa (n.r. - director la Compania Naţională Căile Ferate “CFR” SA, Bucureşti, ne faceți scârbă! Așteptăm o declarație, o scuză și decontul!”, a fost mesajul postat de Ruxandra Mateescu.
Până la această oră, purtătorul de cuvânt al CFR nu a transmis niciun punct de vedere în urma solicitării noastre.
VEZI ȘI ALTE ȘTIRI LA ZI TRANSMISE DE CFR:
CFR Călători informează că urmare a temperaturilor exterioare ridicate care se înregistrează pe secțiile feroviare Orșova – Varciorova și Filiași – Videle, administratorul infrastructurii aplică restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor de la 10 până la 20 de minute.
Această măsură aplicată de administratorul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România.
CFR Călători mulțumește călătorilor pentru înțelegere.
Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:
0219521 – INFO CFR (trafic intern).
numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele webhttp://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
pe site-ul pe cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
la personalul din staţii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News