Lipsa cipurilor afectează industria auto. Ford a decis să livreze SUV-uri fără toate piesele.
Ford va începe să livreze SUV-urile Explorer fără toate cipurile necesare din cauza stocului mic de vehicule disponibile pentru vânzare în reprezentanțe.
Producătorul auto a spus că va construi SUV-uri Explorer fără comenzi în partea din spate pentru aer condiționat și căldură. Șoferul și pasagerul de pe scaunul din față vor putea în continuare să ajusteze comenzile de climatizare pentru pasagerii de pe bancheta din spate, dar acestia nu vor putea schimba singuri temperatura.
„Facem acest lucru pentru a le livra clienților noștri mașinile mai devreme”, a declarat Said Deep, purtătorul de cuvânt al Ford, conform Promotor.
Ford le-a oferit clienților de F-150 o alegere: ar putea renunța la sistemul start-stop, caz în care vor primi 50 de dolari credit sau ar putea aștepta ca mașina să fie construită cu acest sistem.
Problemele din lanțurile de aprovizionare globale se vor diminua în următoare perioadă, însă perspectivele privitoare la semiconductori devin tot mai sumbre.
În condiţiile în care companiile, investitorii şi autorităţile sunt îngrijorate de blocajele din porturi, de cheltuielile de transport şi de deficitul de semiconductori, unii indicatori încep să semnaleze că perturbările din lanţurile globale de aprovizionare ar putea să se diminueze, deşi perspectivele privind aprovizionarea cu cipuri pentru industria auto sunt mai sumbre, se arată într-o analiză realizată de Reuters.
Cel mai recent sezon de raportări financiare al companiilor a fost dominat de dificultăţile din lanţurile globale de aprovizionare, menţiunile directorilor generali privind această problemă urcând cu 412% faţă de anul trecut, conform datelor băncii americane BofA.
Analiştii apreciază că următoarele luni vor arăta dacă blocajele prezic scenariul toxic al stagflaţiei pentru economia mondială sau sunt doar un obstacol în calea redresării. Ele vor determina de asemenea cum vor evolua aşteptările inflaţioniste, politica monetară şi câştigurile companiilor.
Estimările companiei IHS Markit arată că deficitul de cipuri va reduce cu cinci milioane producţia globală de vehicule uşoare anul acesta, în timp ce unii producători auto avertizează că dificultăţile s-ar putea resimţi şi în cea mai mare parte a anului viitor.
Totuşi, directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura, crede că perioada cea mai dificilă s-a încheiat. VEZI MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News