După 24 de ani de producţie şi cinci generaţii ale maşinii, FORD a decis să nu mai producă modelul Focus.
Primul Ford Focus a fost lansat pe piață în 1998, ca înlocuitor al vechiului Escort. Trei ani mai târziu a primit un facelift, iar în 2004 a apărut a doua generație. Aceasta a fost vândută în Europa până în 2010 când a fost introdusă cea de-a treia iterație.
Acum, compania a anunţat că din 2025 producţia acestei maşini va fi oprită, iar uzina din Germania unde se producea va fi, cel mai probabil, vândută.
„Căutăm oportunități alternative pentru producția de mașini la Saarlouis, inclusiv vânzarea uzinei către alți producători. Nu avem în ciclul nostru de planificare un model suplimentar care să fie produs în această uzină”, a spus Stuart Rowley, şeful Ford Europe, care a adăugat că Focus nu va avea un înlocuitor direct și nici nu va primi o versiune complet electrică, conform Promotor.ro.
Elon Musk spune că noile fabrici ale Tesla din Germania și SUA ”pierd miliarde de dolari” din cauza penuriei bateriilor și a întreruperilor de aprovizionare în China. Multimiliardarul a numit și fabricile din Berlin și Austin, Texas, ”arzătoare de bani gigantice”.
Blocajele cauzate de Covid-19 în China din acest an, inclusiv cele din Shanghai, unde Tesla are o fabrică uriașă, au îngreunat operarea producătorilor. În ultimele săptămâni, Musk a avertizat cu privire la reducerea locurilor de muncă din companie.
"Atât fabricile din Berlin, cât și din Austin sunt arzătoare de bani gigantice în acest moment. Este într-adevăr ca un vuiet uriaș, care este sunetul banilor arzând în flăcări", a spus Musk, directorul executiv al producătorului de vehicule electrice. Uzinele „pierd miliarde de dolari chiar acum. Există o mulțime de cheltuieli și aproape deloc producție”, a adăugat el într-un interviu cu proprietarii Tesla din Silicon Valley, un club recunoscut de companie, scrie BBC.
Musk a spus că așa-numitele gigafabrici s-au luptat să crească producția de când au fost deschise la începutul acestui an.
Fabrica Tesla din Austin produce în prezent un număr „minim” de mașini, parțial pentru că unele componente ale bateriilor sale au fost ”blocate” într-un port chinez ”fără nimeni care să le mute”, a spus el.
Milivie, o companie germană, lansează propria versiune de Volkswagen Beatle. Această maşină va fi produsă în număr limitat.
Doar 22 de exemplare vor fi produse, anunţă compania. Valoarea fiecărui vehicul va fi de 570.000 euro. (VEZI FOTO ÎN GALERIE)
Compania a fost fondată de inginerul Jonathan Engler cu scopul de a readuce la viață diverse modele iconice germane. Primul dintre acestea va fi o interpretare modernă a legendarului Volkswagen Beetle, una dintre cele mai iubite, longevive și mai bine vândute mașini din istorie.
Numele maşinii, prima pe care compania o va construi, va fi... Milivie 1. Modelul de la care pleacă va fi un Volkswagen Beetle 1303, produs la începutul anilor 1970. Maşina nu va fi, însă, o copie exactă a originalului, ci va avea mai multe modificări tehnice şi estetce. Conform celor de la Milivie, modelul poate fi construit în puţin peste 1000 de ore de muncă, scrie Promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News