Ford Motor Co a confirmat joi că va opri săptămâna viitoare producţia la fabrica sa Flat Rock, SUA, unde este produs modelul Mustang, din cauza deficitului de semiconductori.
Industria auto se confruntă cu un deficit global de semiconductori, provocat de pandemie, care a forţat companiile să-şi reducă producţia, deşi preţurile ridicate ale maşinilor au compensat parţial impactul, potrivit Agerpres.
Al doilea producător auto american anunţase anterior că intenţionează să oprească activitatea uzinei timp de două zile, în această săptămână.
Miercuri, Ford a anunţat că a fabricat aproximativ 53.000 vehicule, dar nu le poate livra, deoarece aşteaptă componentele finale, aprovizionarea fiind afectată de lipsa cipurilor.
Veniturile Ford în primul trimestru din 2022 s-au situat la 34,5 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor, de 32,2 miliarde de dolari. Livrările au scăzut cu 9% faţă de anul trecut, la aproape 970.000 vehicule, cea mai recentă dovadă că deficitul de semiconductori afectează performanţele companiei.
În ultima lună, compania a restricționat cumpărătorii să selecteze multe dintre accesoriile extra ale mașinii, permițând comanda numai pentru variantele Select și GT. În martie, compania a încetat să mai primească comenzi pentru variantele Premium și Route 1, potrivit News Week.
Purtătorul de cuvânt al Ford, Emma Bergg, a confirmat știrea, spunând că există „o cerere fără precedent”.„Vom continua să vindem numărul limitat de unități rămase din stocul dealerului”, a adăugat ea. „Vom comunica detaliile privind comanda MY23 (anul model 2023) de îndată ce vor fi disponibile.”
Producția versiunii 2023 este de așteptat să înceapă la sfârșitul acestui an la uzina de asamblare a companiei din Mexic. Planurile de a include un alt vehicul electric în acea linie de producție au fost abandonate.
La începutul acestui an, Ford a anunțat că va cheltui miliarde de dolari pentru a construi fabrici de producție de baterii în SUA.
În cadrul apelului Ford privind veniturile din al patrulea trimestru din februarie, CEO-ul Jim Farley a spus că, compania va putea să-și mărească capacitatea planificată pentru vehicule electrice la 600.000 de unități pe an în 2023. Se preconizează că o treime din această producție va fi pentru Mustang Mach- E.
„Într-adevăr, problema principală pentru noi este disponibilitatea bateriei”, a spus el. „Așa că ne asigurăm de fapt baterii suplimentare de ceva timp. Avem câteva opțiuni pentru Mach-E”
Citește întreaga știre AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News