Ford a anunţat joi că va rechema la service aproximativ 816.000 de vehicule, extinzând precedentele acţiuni care au vizat modelele echipate cu airbaguri produse de grupul nipon Takata.
Takata este implicat în mai multe acţiuni de rechemare la service demarate de diferiţi producători auto deoarece airbagurile defecte pot exploda şi pulveriza cioburi metalice.
În total, numărul vehiculelor rechemate la service de Ford se ridică la trei milioane, majoritatea în SUA şi Canada.
Anunţul Ford vine după ce luni Honda Motor a anunţat că va rechema la service aproximativ 1,3 milioane de vehicule în SUA, echipate cu airbaguri Takata. În total, numărul vehiculelor rechemate la service de Honda în SUA se ridică la aproximativ 11,4 milioane, scrie Agerpres.
Furnizorul nipon de piese auto Takata Corp este aproape de a ajunge la o înţelegere cu Departamentul Justiţiei din SUA şi se aşteaptă să plătească până la un miliard de dolari pentru rezolvarea acuzaţiilor legate de airbagurile defecte, a anunţat recent publicaţia Wall Street Journal (WSJ).
Ambele părţi discută posibilitatea ca Takata să pledeze 'vinovat' la acuzaţiile de proastă administrare, ca parte a acordului ce ar putea fi încheiat în ianuarie, se arată în WSJ.
Reprezentanţii Takata şi ai Departamentului Justiţiei din SUA nu au comentat informaţia.
Autorităţile susţin că în Statele Unite airbagurile defecte de la Takata au provocat moartea a 11 persoane şi rănirea a cel puţin 184 de persoane. Luna aceasta, Departamentul Transporturilor din SUA a anunţat că va face presiuni asupra industriei auto pentru a accelera ritmul înlocuirii airbagurilor defecte de la Takata.
Problemele de la Takata au forţat companiile să iniţieze cea mai mare rechemare în service din istoria industriei auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu