Emiliano Sala şi pilotul său, ce au decedat în luna ianuarie în prăbuşirea avionului lor, au fost probabil expuşi unor niveluri "potenţial mortale" de monoxid de carbon, au anunţat miercuri anchetatorii britanici
"Teste toxicologice au relevat că pasagerul prezenta un nivel de saturaţie ridicat în COHb (produs asociind monoxidul de carbon şi hemoglobina)", a declarat Biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene (AAIB) într-un buletin special.
Potrivit testelor, Sala prezenta un nivel de saturaţie în carboxihemoglobină (COHb) de 58%. "Un nivel de COHb de 50% sau mai mult la o persoană altfel sănătoasă este considerat în general ca potenţial fatal", a precizat AAIB.
"Este considerat probabil faptul ca pilotul să fi fost expus şi el la monoxid de carbon", a adăugat comunicatul.
Emiliano Sala a jucat trei sezoane şi jumătate la echipa franceză Nantes. Avionul care-i transporta pe Sala şi pe pilotul David Ibbotson s-a prăbuşit în Canalul Mânecii pe 21 ianuarie. Atacantul argentinian se îndrepta spre Ţara Galilor, după ce se transferase de la Nantes la Cardiff City.
Corpul fotbalistului de 28 de ani a fost găsit în carcasa aparatului, la mai bine de două săptămâni după accident, la o adâncime de 67 de metri. Corpul pilotului nu a fost găsit.
Potrivit AAIB, intoxicaţia cu monoxid de carbon reprezintă un risc special pentru tipul de avion cu care au călătorit cei doi.
"Avioanele cu motor cu piston produc concentraţii puternice de monoxid de carbon care sunt conduse în afara aparatului prin sistemul de eşapament", au indicat anchetatorii. "O proastă etanşeitate a cabinelor sau scurgeri în sistemul de încălzire şi de ventilaţie prin gazele de eşapament pot permite monoxidului de carbon să intre în cabină" şi în postul de pilotaj, au adăugat anchetatorii.
Expunerea la gaze poate afecta creierul şi sistemul nervos. Când nivelul de COHb trece de 50% sunt posibile pierderea cunoştinţei şi crize cardiace. "După simptome este limpede că expunerea la CO poate reduce sau inhiba capacitatea unui pilot de a conduce un avion în funcţie de nivelul de expunere", a explicat AAIB.
Familia lui Sala "crede că este nevoie de un examen tehnic detaliat al avionului" şi cere AAIB să scoată "neîntârziat" la suprafaţă epava, a reacţionat avocatul său, Daniel Machover, într-un comunicat.
"Familia şi publicul trebuie să ştie cum a putut intra monoxidul de carbon în cabină", a continuat el.
Clubul Cardiff a afirmat că este "preocupat" de raportul AAIB, "care arată încă o dată că avionul folosit pentru Emiliano Sala nu era adecvat". "Continuăm să credem că cei care au contribuit la folosirea trebuie să dea socoteală în această tragedie", a spus un purtător de cuvânt al grupării galeze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu