Publicitate
Demersul ministrului pentru IMM-uri, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, de a promova România folosind mitul Dracula, este susținut de către Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Patronii români din turism consideră că țara noastră ar trebui "să valorifice fără falsă pudoare" această legendă, înainte ca alte state să se folosească de această oportunitate comercială.
"România ar trebui să valorifice fără timiditate şi falsă pudoare legenda lui Dracula, care beneficiază deja de notorietate gratuită la nivel global. Orice întârziere în acest sens diminuează importanţa pe care România o poate avea în industria mondială a acestui mit, lăsând loc liber altor ţări să folosească oportunitatea comercială, turistică şi de imagine a legendei", precizează FPTS, într-un comunicat de presă, potrivit Agerpres.
Potrivit patronatelor din turism, România ar fi avut și până acum șansa, dacă nu se "rușina", să profite de mitul Dracula.
"Dacă nu ne feream ani de zile de mitul legat de Vlad Ţepeş şi ni-l asumam public la nivel internaţional, Hollywood-ul ar fi ales România ca loc de desfăşurare a filmelor despre Dracula. Dacă nu ne ruşinam de Dracula, nu mai plăteam noi filmele - reclamă despre România, ci le plătea şi le distribuia Hollywood-ul la nivel mondial. În plus, marile case de producţie din Statele Unite ar fi investit în România pentru a avea dreptul să le filmeze în ţara noastră", se mai spune în documentul citat.
Multe state trăiesc bine din mitul Dracula
Într-un seminar dedicat industriei turismului, organizat marți, ministrul Maria Grapini a declarat: "Acest gen de acţiuni trebuie să le facem ca să promovăm. Să ne alegem şi nişte nume care sunt deja cunoscute în Europa şi care vorbesc despre România. Am constatat că, deşi România e foarte bogată în legende, alte ţări trăiesc bine chiar din legendele noastre, că foarte multe ţări trăiesc din legenda Dracula, scot bani adică, şi noi rămânem cu reţinerea că avem un voievod care a fost catalogat Dracula. Mi-am propus sa fac brand cultural, brand istoric, brand balnear, pentru că turiştii sunt în general oameni curioşi; ei vin să vadă ceva deosebit într-o ţară", a precizat ministrul pentru IMM-uri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu