Fraudă majoră în domeniul auto. O subsidiară Toyota a falsificat datele privind emisiile poluante în ultimii 20 de ani

Fotografie de la Sindre Strøm, Pexels
Fotografie de la Sindre Strøm, Pexels

O subsidiară a Grupului Toyota este acuzată că a falsificat datele privind emisiile poluante ale vehiculelor timp de 20 de ani. 

Este vorba despre Hino Motors, subsidiară care produce camioane şi autobuze în Japonia. O comisie internă a condus o investigaţie care a arătat că datele referitoare la emisiile poluate sunt falsificate în unele rapoarte începând cu anul 2003. 

Președintele companiei nipone, Satoshi Ogiso, a organizat o conferință de presă în care și-a prezentat public scuze față de clienți și față de acționari, scrie promotor.ro.

Chiar dacă neregulile nu au legătură cu probleme de siguranţă ale vehiculelor, imaginea companiei a fost afectată. Falsificările ar fi fost făcute din cauza inflexibilităţii din cadrul companiei. Concret, se pare că angajaţii nu puteau realiza proiectele la standardele impuse de conducerea companiei, astfel că unii ingineri au ales să falsifice rezultatele testelor pentru emisii. 

Acțiunile Toyota la bursă au scăzut cu 2,6%

Printre neregulile descoperite s-au numărat modificarea testelor de durabilitate privind emisiile pentru o serie de modele. De asemenea, s-a descoperit că erau manipulate informații privind eficiența consumului de combustibil în cazul motoarelor de cilindree mare.

Hino Motors spune că ia în serios rezultatele anchetei și că va lua măsuri pentru a preveni astfel de nereguli. Niponii vor institui un sistem corespunzător de verificare al emisiilor poluante. În plus, compania va veni cu un nou sistem de guvernanță corporativă în cel mult trei luni.

Ca urmare a descoperirii acestor nereguli, acțiunile companiei Hino Motors au scăzut cu 10% la Bursa de la Tokyo. Totodată, acțiunile Toyota au scăzut cu 2,6 puncte procentuale. Toyota deține 50,1% din Hino Motors, care produce vehicule vândute sub brandul celui mai mare producător auto din lume, inclusiv modelul Land Cruiser Prado. 

BMW le cere clienţilor care au dat între 50.000 şi 100.000 dolari pe o maşină să nu o mai conducă. Bateriile produse de Samsung ar putea lua foc

BMW a emis notificări pentru câteva zeci de clienţi care au plătit între 50.000 şi 100.000 dolari pe o maşină să nu o mai conducă. 

Este vorba despre 83 de modele iX m60 şi i4. Conform BMW, bateriile produse de Samsung ar putea lua foc oricând, motiv pentru proprietarii au fost rugaţi să nu le mai conducă şi să le parcheze în exterior, nu în garaje. 

Preţul unui iX M60 începe la 105.000 dolari, în timp ce i4 pleacă de la 53.000. Problema impactează modelele iX SAV construite în 2022 şi modelele i4 M50 produse între noiembrie 2021 şi iulie 2022, scrie Daily Mail. 

Problema a fost semnalată prima dată în aprilie, când BMW a găsit mai multe probleme cu bateriile Samsung SDI. Nu e prima dată când Samsung are probleme cu bateriile. Concret, în 2017, 2,5 milioane de telefoane Galaxy Note 7 au fost rechemate în service pentru că bateriile se aprindeau instant. 

Acum, BMW va înlocui bateriile maşinilor fără costuri suplimentare, dar proprietarii trebuie să aştepte până când compania va avea aceste baterii noi. 

CITEŞTE ŞI România poate fi prima ţară europeană unde un producător auto japonez să deschidă o fabrică. "Dacă vor lua decizia, s-ar putea să fie interesaţi"

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel