Mai mulți clienți Orange au devenit ținta unei tentative de fraudă prin intermediul unor mesaje de la false adrese de e-mail, prin care oamenii sunt notificați că ar avea facturi neplătite.
De asemenea, li se cere clienților să acceseze anumite link-uri malițioase, care trimit către un site fals, a atenționat marți compania.
Mai multi clienți Orange au primit recent un val de mesaje false pe e-mail cu titlul: 'notificare privind factura neplătită Orange România.' Este vorba de un nou atac de tip phishing, o infracțiune cibernetică care poate duce la furt de identitate sau chiar pierderi financiare.
Vezi și - Avertisment E.ON: Furt de informații. Nu apăsați pe link și nu descărcați documentele
E.ON Energie România avertizează asupra unor e-mailuri primite de clienți ai companiei.
E.ON Energie România își avertizează clienții să nu ia în considerare și să nu deschidă documentele atașate și link-urile transmise în e-mailuri de tip phishing (tentativă de furt a informațiilor), primite în ultimele zile, mesaje care se referă la o cerere de ofertă de preț și la disponibilitatea de instalare a unor produse E.ON.
Compania nu transmite clienților e-mailuri cu astfel de subiecte! Prețul energiei electrice și al gazelor poate fi verificat pe pagina web a companiei (www.eon.ro) sau pe comparatorul de prețuri pus la dispoziție pe pagina web a ANRE (www.anre.ro). De asemenea, mai multe informații despre produsele E.ON pot fi găsite tot pe pagina web a companiei.
E.ON oferă detalii despre prețuri și oferte doar în cazul în care primește solicitări pe e-mail din partea clienților.
E-mailurile de phishing pot să conțină îndemnuri de a trimite o confirmare de primire/livrare, de a deschide documente atașate cu format necunoscut, de a completa rapid cereri sau de a accesa linkuri prescurtate care ascund adevărata adresă URL.
Recomandarea specialiștilor în Cyber Security din cadrul E.ON Energie România este de a NU da curs acestor invitații deoarece documentele atașate sau link-urile pot conține viruși care vor afecta funcționarea dispozitivelor sau pot accesa datele personale fără permisiunea utilizatorului.
Compania sfătuiește clienții să respecte următoarele reguli generale de prevenție privind securitatea cibernetică:
Să evite deschiderea e-mailurilor primite de la companiile de la care nu așteaptă vreun mesaj;
Să nu deschidă și să nu salveze documentele atașate primite de la adrese de e-mail care nu sunt de încredere;
Să nu se grăbească să interacționeze cu e-mailul, mai ales când mesajele creează sentimentul fals al unei urgențe; Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu