O fregată grecească a lovit două drone în Marea Roșie, în cadrul misiunii de apărarea a traficului maritim din zonă.
Fregata Hydra, a forțelor navale ale Greciei, care ia parte la operațiunea europeană de apărare a navigației în Marea Roșie, a deschis focul miercuri asupra a două drone, a anunțat Ministerul Apărării elen, transmit AFP și ANA, scrie Agerpres. De la începutul mobilizării fregatei,în februarie, este pentru prima dată când aceasta a tras asupra dronelor din zonă.
”Fregata Hydra, din cadrul operațiunii (europene) Aspides (scut, în greaca veche), a tras o lovitură de tun împotriva a două vehicule aeriene fără pilot (UAV) în timp ce apăra o navă comercială”, a făcut cunoscut ministerul grec într-un comunicat.
#GreekNavy 's #Hydraclass #frigate #Hydra shoots down 2 #Houthi #drones https://t.co/jAcfpSZ2Gf
— Navy Recognition (@NavyRecognition) March 13, 2024
Nu au fost comunicate alte detalii legat de acest incident, desfășurat în Golful Aden, Ministerul Apărării elen menționând doar că fregata greacă a acționat în conformitate cu regulamentul operațiunii și își continuă misiunea în mod normal.
Grecia asigură comandamentul general al misiunii Uniunii Europene lansate pe 19 februarie de protecție a traficului maritim în Marea Roșie, perturbat de atacurile rebelilor houthi din Yemen.
Guvernul grec a declarat că este important să se alăture misiunii deoarece atacurile houthi au perturbat activitățile navelor comerciale deținute de greci în cel mai mare port al țării, Pireu, iar unele nave container au încetat să-l mai folosească.
Mai multe nave comerciale deținute de greci au fost lovite în largul Yemenului din noiembrie, suferind daune, însă fără a se înregistra victime.
Reamintim că din luna noiembrie, pe fondul conflictului dintre Israel și Fâșia Gaza, din ”solidaritate” cu palestinienii din Gaza, rebelii houthi au susținut că vizează nave în Marea Roșie și în Golful Aden, nave pe cale le consideră ca având legătură cu Israelul.
De altfel, numeroasele atacuri ale rebelilor houthi din Yemen au determinat mai mulți armatori să își suspende trecerea prin zonă, pe unde 12% din comerțul mondial, și și-au redirecționat navele pe o rută, mai lungă și mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranțe, fapt ce adaugă 10-15 zile la durata unei călătorii între Asia și Europa.
Citește și: Soluții inovative ale navelor comerciale pentru a trece Marea Roșie fără a mai fi atacate de rebelii houthi
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu