Telefonul Vârstnicului, linie telefonică gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor, a înregistrat un număr dublu de apeluri zilnice şi 384 de beneficiari noi, în perioada 16 martie - 6 aprilie, în condiţiile izolării la domiciliu şi de distanţare socială, impuse de criza coronavirusului.
'Numărul solicitărilor telefonice s-a dublat faţă de perioada anterioară, atingând în unele zile chiar 100 de interacţiuni cu persoane vârstnice. A crescut progresiv numărul apelanţilor noi, care solicită pentru prima dată sprijinul prin intermediul liniei telefonice speciale. Numărul total de apeluri primite în perioada menţionată depăşeşte 1.123 de interacţiuni, iar numărul de beneficiari noi a ajuns la 384 de persoane', informează Fundaţia Regală Margareta a României, într-un comunicat transmis miercuri.
Cumpărături livrate acasă, sprijin material, servicii practice la domiciliu, informaţii utile, sprijin moral şi consiliere psihologică sunt în topul motivelor pentru care seniorii au apelat în aceste zile la Telefonul Vârstnicului.
'Din totalul apelanţilor ultimelor săptămâni, 66% sunt femei. Când vine vorba de mediul din care apelează, 80% sunt din oraşe mari, inclusiv Bucureşti, ştiut fiind faptul că în mediul urban singurătatea este mai accentuată. Aproape jumătate dintre cei care au apelat la Telefonul Vârstnicului sunt oameni care locuiesc singuri (44%)', se arată în comunicat.
Telefonul Vârstnicului este un proiect social al Fundaţiei Regale Margareta a României, iniţiat în urmă cu patru ani, ca soluţie la problema îmbătrânirii populaţiei, vizând creşterea calităţii vieţii persoanelor de peste 65 de ani.
Telefonul Vârstnicului - 0800.460.001 - poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08,00 - 20,00 şi sâmbăta între 08,00 - 16,00. Linia poate fi accesată şi de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu