PSD riscă să piardă Capitala în anul alegerilor prezidențiale, 2019. De fapt, chiar și în 2016, votanții Dreptei au fost mai numeroși decât cei ai PSD. Important pentru candidatul acestui partid este ca diferența să nu fie prea mare, iar curentul de opinie să nu afecteze votul din restul țării. Ca urmare, chiar dacă nu va candida la prezidențiale, Gabriela Firea are un rol important în ecuația electorală din 2019.
Opoziția a și început atacul, iar tema principala o reprezintă cea mai gravă problemă a bucureștenilor: traficul. Așa cum arată situația din alte metropole, doar "sincronizarea" semafoarelor nu poate rezolva criza. Sunt necesare schimbări radicale, costisitoare din punct de vedere material, dar și politic. În orice variantă, acestea vor nemulțumi un segment al publicului sau altul. În cazul în care nu vor fi luate măsuri dure, cu rezultate concrete, toate categoriile de public, respectiv de votanți, vor fi nemulțumite.
[citeste si]
Ecuația catastrofală pentru PSD este ca reforma să înceapă târziu, astfel încât în anul 2019 să nu se vadă rezultatele, dar să fie afectați cetățenii, totul sub tirul grupurilor de presiune, sprijinite, așa cum se întâmplă, de grupuri de interese economice sau politice. Gândiți-vă cum ar țipa ecologiștii sau USR dacă s-ar lărgi unele artere, transformând în bandă de circulație stratul de iarbă cu trei pomișori de pe mijloc. Evident că poluarea produsă de mașinile prinse în ambuteiaj nu poate fi compensată de oxigenul generat de câteva tufe și de un strat de panseluțe. Dar, la câți bani câștigă firmele de arhitectură și cele de salubritate cu aceste amenajări peisagistice, cred că o campanie de salvare a rondului de flori ar fi intens sponsorizată.
Amintiți-vă cu câtă îndârjire au blocat niște ONG-uri lărgirea străzii, la Piața Matache, folosind ca pretext un banal paralelipiped de ciment, investit cu valoare istorică. Demolarea a zeci de clădiri de patrimoniu, pentru a face loc buildingurilor oribile ale "dezvoltatorilor", nu a stârnit nici a zecea parte din scandal, de pildă. De aceea, în cazul în care vrea într-adevăr să rezolve criza din traficul Capitalei, Gabriela Firea trebuie să se miște rapid și inovativ, să calce pe interese de firmă sau de partid, să treacă peste colegi și consilieri "sponsorizați" și mai ales să ignore hărmalaia pe care o vor declanșa grupuri mici, dar extrem de vocale, așa cum arătam mai sus. În acest sens, ar putea declanșa un referendum local, obținând sprijinul majorității bucureștenilor pentru pachetul de măsuri dure anti-ambuteiaje în trafic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News