Fostul ministru al Transporturilor, Gabriel Ștefănescu, a explicat motivele pentru care dorește redeschiderea dosarului "Flota".
Gabriel Ștefănescu a dezvăluit că destituirea sa a fost primul ordin semnat de Traian Băsescu la preluarea ministerului Transporturilor (sfârşitul anului 1996), ca răzbunare pentru că a făcut parte din echipa de 40 de specialişti care au lucrat la "dosarul Flota". El a câștigat la CEDO în 2007, cu privire la acest subiect.
Decizia procurorilor, care-i absolvă de orice vină de a fi produs prejudicii statului român pe cei opt inculpați, în dosarul "Flota" a fost "ilegală și neprofesională", spune Gabriel Ștefănescu.
"În anul 2003, DNA de la acea dată, procurorul şef Amariei, a depus prin Minsterul Justiţiei despre o documentatţe care justifică vreo 300 de milioane de euro. Pe 16 nave din cele 128. Flota întreagă, valora în 92-94, 3 miliarde de euro. Este o lovitură dată economiei româneşti, mai gravă decât o lovitură nucleară. Este un război economic în care se află România astăzi şi la care multe personalităţi, privesc pasiv la cum se distrug sectoare economice. Băsescu este direct implicat în distrugere şi prăduirea Flotei, impreună cu un grup organizat din care a făcut parte Călin Marinescu, Virgil Toană şi mulţi alţii", a declarat Gabriel Ştefănescu.
Fostul Ministrul al Transporturilor a expus argumente juridice pentru care dosarul Flota trebuie redeschis: "Băsescu a fost de patru ori ministru şi face din asta o glorie. Dar, el era ordonator principal de credite. Aş ruga procurorii să citească regulamentul de funcţionare a ministerului din perioada când a fost ministru, şi să vedeţi ce spun aceste documente. El veghea asupra patrimoniului companiilor de stat. Ori cele 3 companii din Flota, erau de stat la data aia. El era în spatele unor acţiuni".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News