Gabriela Firea, Primarul General, a anunțat marți că ca proiectul Oxigen pentru Bucuresti, care include o serie de măsuri clare de combatere a poluarii va continua.
"In primul rand, vom aloca un buget substantial, pentru a scoate autoturismele intens poluatoare din trafic, prin extinderea programului de eco-vouchere, pentru inceput de la 5.000, cat este aprobat, acum, pentru anul in curs, la 20.000 de eco-vouchere, din care proprietarii de masini non-euro, euro 1 si 2 sa-si poata achizitiona o masina prietenoasa cu mediul – Euro 6, sau electrocasnice.
Vom pune totodata presiune publica legitima pe autoritatile centrale astfel incat centura ocolitoare a Capitalei, magistrala M5 - metroul Drumul Taberei si magistrala M6 - Gara de Nord - Aeroportul International Henri Coanda sa fie finalizate, sa se realizeze toate demersurile astfel incat sa se poata realiza Centura Verde a Capitalei (CNAIR) si vom solicita controale drastice la depozitele de deseuri care produc poluare", a anunțat Primarul General.
- Innoirea parcului auto al STB – pe langa cele 400 autobuze Euro 6 si 130 autobuze hibride, dorim sa achizitionam 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 autobuze electrice
- Construirea de parcari la intrarea in Capitala (Park&ride)
- Amenajarea pistelor de biciclete. In ceea ce priveste implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Capitalei, stadiul celor 4 trasee este urmatorul:
Traseul 1: Piata Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – sos. Pipera –Piata Presei Libere – Sos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan; Lucrarile de infrastructura au fost finalizate pe tronsonul 1, adica de la Piata Victoriei pana la Soseaua Pipera, iar tronsonul 2 ( Piata Presei-Sos Kiseleff-Bd.Constantin Prezan) va fi scos la licitatie in perioada urmatoare.
Contractul de lucrări pentru semnalizare orizontală aferenta tronsonului 1 a fost semnat în data de 12.11.2019, dupa o lunga perioada de contestatii. Lucrarile vor demara la inceputul lunii martie, executantul avand la dispoziție, prin contract, 2 luni pentru finalizarea lucrărilor.
Traseul 2: Piata Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Sos. Stefan cel Mare – Sos. Mihai Bravu - pentru acest traseu (Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu), proiectul tehnic a fost realizat si dupa obtinerea avizelor, se vor demara lucrarile.
Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – B.dul M.Kogălniceanu - Splaiul Independentei - se afla in executie. Primul tronson (de la intersectia Calea Victoriei cu Bdul Regina Elisabeta pana la Bdul Natiunile Unite) a fost finalizat si este deja practicabil.
Traseul 4: Bd. Libertatii – Piata Constitutiei – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul National - suntem in faza de obtinere a autorizatiei de construire. Facem precizarea ca executia lucrarilor la aceste piste de biciclete se poate realiza numai etapizat, pe tronsoane, asa cum solicita Brigata Rutierii prin avizul pe care il emite.
Pentru proiectul privind "Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București" s-a semnat Conventia privind finanțarea proiectului, între Primăria Municipiului București și Ministerul Mediului, prin care PMB va primi finanțare în valoare de 44,5 milioane lei de la bugetul de stat, pentru construirea celor 4 piste de biciclete cuprinse în proiect.
- Verificarea santierelor (generatoare de poluare): Pana in prezent au fost verificate peste 237 de santiere si au fost aplicate amenzi de peste 76.000 euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News