Un consumator din Galați a primit o factură de la Electrica Furnizare de zeci de ori mai mare.
Nu mai puţin de 1.752,48 de lei ar fi trebuit să plătească un gălăţean, potrivit facturii emise de Electrica Furnizare pe 22 noiembrie 2021, pentru perioada de consum 23 septembrie - 20 octombrie 2021, potrivit căreia consumase 2.606 kWh, relatează Viața Liberă. Valori exorbitante, în condiţiile în care nu consumase atâta energie electrică şi nu avea nici măcar un ban restanţă.
Dovadă este factura anterioară, care fusese de minus 17,69 de lei, pentru un consum de energie activă de 57 kWh, citit chiar de un angajat al operatorului, după cum a arătat, cu documente, într-o sesizare. Așadar, după ce în luna anterioară consumase 57 kWh, acum a fost facturat un consum de peste 45 de ori mai mare!
Gălăţeanul a refuzat să accepte consumul aberant şi a contestat factura. Pentru a-şi dovedi buna-credinţă, a achitat 100 de lei din cei peste 1.700 de lei ceruți de Electrica Furnizare, însă a cerut în scris anularea facturii, precizând indexul transmis în ultimele luni: 86 kWh pe 11 octombrie, 144 kWh pe 11 noiembrie şi 173 kWh la data la care a transmis contestaţia facturii.
"Aveţi o factură cam mare de plătit", i-a spus şi angajata de la sediul Electrica, unde a mers pentru a cere explicaţii şi pentru a se asigura că nu va fi obligat să plătească un consum nereal. "Pentru soluționarea solicitării dumneavoastră, am emis o factură de tip regularizare, pe indexul comunicat. Pentru evitarea emiterii unor facturi de consum estimat care nu sunt în concordanță cu consumul realizat efectiv, vă recomandăm transmiterea regulată a indexului contorului în perioada atribuită locului dumneavoastră de consum, înscrisă pe facturile de energie electrică", a fost mesajul pe care l-a primit ca răspuns de la echipa Electrica Furnizare.
Dacă pe 30 noiembrie factura uriaşă figura ca fiind neplătită, pe 1 decembrie, pe contul său MyElectrica a apărut ca fiind achitată prin compensare iniţială (credit-debit).
Nu este nici prima, și probabil nici ultima dată când se primesc facturi uriașe de la furnizori, care nu au nicio legătură cu realitatea. Începând cu luna septembrie 2021, au fost nenumărate cazuri în care oamenii au fost șocați când au văzut cât ar trebui să plătească, pe baza unor facturi aberante emise.
Cel mai "sonor" caz a fost cel al unei familii din Cugir, care a primit o factură de energie electrică de 739.000 de lei, la un apartament în care nu locuia nimeni de 20 de ani și în care s-a estimat un consum halucinant, de aproape un milion de kWh într-o lună. O altă familie, din Sibiu, a primit o factură de electricitate de peste 130.000 de lei, iar în Alba au fost două cazuri, unul de 40.000 de lei și altul de 27.800 de lei.
Cazul gălățeanului, căruia i s-au facturat "numai" 1.752 de lei pentru un consum de 2.606 kWh, în condițiile în care media lui lunară de consum era cu mult sub 200 kWh, poate că nu este la fel de spectaculos ca acelea de mai sus, dar este unul care îți poate strica sărbătorile, mai ales dacă nu reușești să-l rezolvi.
Electrica Furnizare anunță că a demarat o verificare suplimentară a facturilor emise cu valori atipice în raport cu istoricul de facturare și comportamentul de consum în cazul unora dintre clienții casnici din portofoliul companiei. Este vorba despre un proces intern de analiză ce vizează posibile anomalii înregistrate pe întreg lanțul de facturare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News