Guvernul român şi cel belgian au semnat un memorandum de cooperare care prevede, printre altele, coborârea Gării de Nord în subteran şi legarea acesteia prin tuneluri de Gara de Sud şi Gara Obor.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi secretarul de stat belgian pentru Mobilitate, Etienne Schouppe, au semnat joi, în prezenţa premierului Emil Boc şi a prim-ministrului belgian, Yves Letermeun un memorandum de înţelegere prin care se urmăreşte modernizarea infrastructurii feroviare a Bucureştiului. Parteneriatul dintre cele două state va fi de tipul public-public şi va viza, printre altele, realizarea infrastructurii feroviare de la Chitila la Gara Progresul şi legătura prin tunel cu Gara de Sud şi Gara Obor pentru a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o staţie de conexiune, potrivit money.ro.
„Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei are o experienţă majoră în dezvoltarea şi coordonarea lucrărilor de infrastructură feroviară, în conformitate cu standardele UE şi este dispus să împărtăşească experienţa sa în vederea modernizării, reabilitării şi extinderii infrastructurii feroviare în zona Bucureştiului, inclusiv Complexul Gara de Nord, cea mai importantă staţie de cale ferată de pe sectorul românesc al Coridoarelor Pan-Europene de Transport Feroviar nr. IV şi IX; şi de a extinde ulterior o astfel de cooperare pentru alte proiecte similare de infrastructură”, se arată în actul citat.
Memorandumul se poate schimba, în scris, în orice moment şi poate fi denunţat prin canale diplomatice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News