Găuri în geamurile avioanelor. Le-ai observat și tu? Un pilot explică ce rol au

Găuri în geamurile avioanelor. Le-ai observat și tu? Un pilot explică ce rol au / Foto: Pixabay, de Ulrike Mai
Găuri în geamurile avioanelor. Le-ai observat și tu? Un pilot explică ce rol au / Foto: Pixabay, de Ulrike Mai

Află în articol motivul pentru care geamurile avioanelor au mici găuri la bază.

După ce ai oftat de ușurare că ai trecut de securitate și te-ai așezat pe scaunul de la fereastră, inevitabil îți dai întrebarea "De ce este o mică gaură în fereastra mea?". Ei bine, dacă încă nu ați aflat motivul, un fost pilot vă explică, scrie LadBible.

După o perioadă lungă de zbor cu un avion 747, Harrison Murray spune că acum lucrează la o companie de marfă cu sediul în afara aeroportului Heathrow. Explicând găurile din ferestre, el a spus: "Ferestrele de avion sunt de obicei făcute din trei kilograme de acrilic Ai exteriorul, ai mijlocul unde este acea gaură mică și interiorul. Acum, când o aeronavă începe să câștige altitudine, presiunea aerului exterior scade constant, deci trebuie să ne presurizăm avioanele. Acum, diferența de presiune a aerului dintre interiorul avionului și lumea exterioară este foarte mare, iar asta poate provoca spargerea ferestrei. Deci acele mici găuri permit presiunii dintre fereastra interioară și fereastra exterioară să se echilibreze”.

Afirmațiile pilotului sunt susținute de Administrația Federală a Aviației (FAA), care a mai spus anterior pentru Insider că această "gaura de sângerare" permite echilibrarea presiunii aerului. Mai mult, găurile au rolul de a elibera umiditatea din micul spațiu ce există între panoul extern și cel mijlociu, ceea ce previne aburirea sau înghețarea geamului.

Cele mai mari greșeli pe care le fac românii în avion. Pilotul Osiceanu: Unora le-a trecut pofta de scandal când au văzut ce-i așteaptă la aterizare

Pilotul Cezar Osiceanu a atras atenția asupra comportamentului anumitor pasageri români în avion.

"Astăzi vorbim despre comportamentul pasagerului. Unii pasageri români, dar nu numai români, sunt atipici. Cer scuze față de majoritatea pasagerilor corecți și care au un comportament decent, dar mulți dintre conaționalii noștri trebuie menționați. Pe cursele cu compania naționala cred că totul li se cuvine, vociferează, chiar urlă la personal, cer sfidător, de cele mai multe ori, diverse lucruri fără drept și sens, amenință personalul.

În același timp, când călătoresc cu alte companii de linie străine devin niște mielușei... de nu îi mai recunoști. Pe cursele low cost nu fac tărăboi deloc pentru nimic pentru că știu că nu au nimic de primit în materie de servicii la bord, iar condițiile de călătorie le-au acceptat singuri de la început.

În mod frecvent, unii pasageri români țipă la angajații de sol și însoțitorii de bord pe care îi consideră vinovați de întârzierea curselor, de orice li se pare lor că îi deranjează fără însă a fi atenți la ce li se comunică de către aceștia. Mulți pasageri au învățat că scandalul făcut pe cursele cu destinații externe se poate solda cu sancțiuni drastice la aterizare și, de aceea, a scăzut numărul incidentelor pe acele tronsoane. Sunt oameni care se ridică în timpul rulajului spre poziția de parcare cu toate că văd semnalul luminos “Legați centurile”, punându-se în pericol, dar punând și alți pasageri în pericol.”, a spus pilotul Cezar Osiceanu. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel