"Au un la fel de mare impact precum fumatul pasiv", a declarat pentru publicația The Guardian Kurt Straif, director al Agenției Internaționale pentru Cercetări în domeniul Cancerului. Tot el a mai spus că: "Acesta ar fi un bun motiv pentru toate țările ca să ia măsuri în ceea ce privește emisiile de gaze din atmosferă."
Studiul arată că gazele de la motoarele pe motorină îi afectează atât pe pietoni, cât și pe pasagerii de pe navele de croazieră și echipajul acestora, pe șoferii de tiruri, minerii și muncitorii care lucrează cu metale grele.
Experții din Lyon au analizat studiile deja publicate, realizate pe animale și mai puțin pe oameni. Unul dintre cele mai importante cercetări de acest fel a fost făcut în luna mai, de către Institutul Național American de Cercetare a Cancerului, care demonstra că minerii care inhalează astfel de gaze sunt mai predispuși cancerului la plămâni.
Cei care fac lobby pentru industria motoarelor Diesel s-au apărat, spunând că studiul nu este credibil, atât timp cât cercetătorii nu au avut date exacte în ceea ce privește nivelul de expunere la gaze al minerilor în ultimii ani; tot ei au mai spus că riscul la o persoană de a face cancer depinde de multe variabile, precum moștenirea genetică, dar și cantitatea și timpul în care a fost expus unor substanțe periculoase.
"Este bine-cunoscut faptul că atâta timp cât ești în contact cu fumul de la motorina arsă, ești în pericol de a face cancer", a declarat Ken Donaldson, profesor-doctor la secția de intoxicații respiratorii, din cadrul Universității din Edinburgh și care nu este membru al Agenției Internaționale pentru Cercetări în domeniul Cancerului. Tot el a mai spus că milioane de particule, incluzând aici și chimicalele nocive din emisiile de gaze duc la inflamarea plămânilor și, în timp, la cancer.
Însă Donaldson a mai ținut să precizeze că forma de cancer la plămân este cauzată de o mulțime de factori, dintre care cel mai periculos este fumatul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu