Generația Z pare pregătită să-și schimbe locul de muncă o dată la doi ani, refuză să accepte modele de urmat și consideră sănătatea ca fiind mai importantă decât cariera sau banii.
Cea mai nouă generație care a intrat pe piața forței de muncă poloneză are valori și așteptări semnificativ diferite atunci când vine vorba de muncă față de cei dinaintea lor, potrivit cercetărilor oamenilor de știință de la Universitatea din Varșovia. Cercetarea arată că studenții de astăzi nu vor să fie lideri și sunt dispuși să admită că au puțină rezistență la stres și acordă o atenție deosebită sănătății lor mintale.
Câteva sute de studenți de la Universitatea din Varșovia au fost chestionați în scopul cercetării, care a avut ca scop examinarea percepțiilor în schimbare cu privire la muncă și studii cauzate de pandemie.
Concluzia cercetării a arătat că Generația Z este generația VUKA (Volatil, Uncertain, Complex, Ambiguous), o generație care este atașată unei versiuni digitale a lumii.
În Polonia, este o generație care a trăit grevele profesorilor și o schimbare tulbure în sistemul școlar, cum ar fi abolirea școlii gimnaziale. Unul din cinci a spus că pandemia le-a schimbat complet planurile pentru viitor, iar acest lucru a fost mai des cazul femeilor.
Noua generație cu siguranță nu crede că se va atașa de angajatorii săi. Ea vede potențialele locuri de muncă ca o pură oportunitate de auto-dezvoltare. Se simte împuternicită de calificări, dar nu vrea să conducă și nici nu este cu adevărat dispusă să fie condusă, deoarece este sceptică față de orice model.
Noua generație nu este deosebit de întreprinzătoare; companiile sunt văzute ca locuri de muncă stabile. Tinerii vor să lucreze pentru altcineva, dar în condițiile lor, doar unul din cinci respondenți simțind că ar fi cel mai bine să creeze un startup sau propriul proiect.
Generația Z este foarte conștientă de problemele de sănătate mintală și este dispusă să recunoască lipsa de rezistență la stres și lipsa totală de toleranță față de mobbing (exercitarea stresului psihic asupra cuiva) sau discriminare. Acest lucru, consideră cercetătorii, nu înseamnă că este o generație mai slabă sau mai disfuncțională, ci una mai conștientă de aceste probleme.
Există, de asemenea, o așteptare ca managerii să fie priviți mai mult ca parteneri decât ca mentori, iar Generația Z se percepe deja ca fiind foarte informată și experimentată, în special în ceea ce privește instrumentele digitale, scrie RMX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu