Banii îi preocupă în mod deosebit pe tinerii din România.
Situația financiară se află în prim planul atenției Generației Z, fiind considerată mai importantă decât satisfacția împlinirii personale în plan familial sau chiar sănătatea, susține studiul conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat la nivel național de către agenția de studii de piață IZI data.
„Siguranţa financiară primează în perioade de criză, iar tinerii înţeleg pe deplin acest lucru. Valul de incertitudini generate de anii de pandemie şi acum de situaţia creată de războiul din Ucraina şi efectele sale în plan economic, justifică într-o oarecare măsură aspiraţia pentru independenţa financiară a celor 47% dintre tinerii intervievaţi”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights şi Vreau să fiu Antreprenor, citat de Bursa.Băieții își doresc să fie vedete, fetele vor independență financiară
Studiul vine cu o noutate în ceea ce privește preferințele fetelor și băieților. În timpe ce fetele își doresc mai multă independență financiară, semnificativ mai mulţi băieţi menţionează dorinţa de faimă/ celebritate.
Conform sursei citate, printre cei mai menţionaţi factori motivatori în rândul tinerilor, se numără independenţa financiară (47%), împlinirea pe plan personal (44%), starea de sănătate (37%), dorinţa de a lăsa ceva de valoare în urmă (33%). Semnificativ mai multe fete menţionează independenţa financiară şi dezvoltarea psihică/ emoţională, în timp ce semnificativ mai mulţi băieţi menţionează dorinţa de faimă/ celebritate.
După terminarea studiilor, tinerii au în vedere: angajarea în România (24%, în scădere faţă de anul trecut 30%), continuarea studiilor în România (24%), angajarea în altă ţară (9%). Semnificativ mai multe fete menţionează angajarea în România, în timp ce semnificativ mai mulţi băieţi menţionează angajarea în altă ţară.
Pentru cei care iau în calcul opţiunea de angajare, cel mai important criteriu pe care îl folosesc în selectarea unui loc de muncă este satisfacţia oferită de ceea ce fac. Trei sferturi dintre ei se ghidează după acest principiu, iar mai mult de jumătate dintre participanţii la studiu (53%) urmăresc să obţină un pachet salarial cât mai consistent. Aproape tot atâţia (51%) preferă un program de lucru flexibil şi posibilitatea de a lucra de la distanţă, iar 45% se orientează către o echipă şi o atmosferă de lucru în care să se simtă confortabil.
Percepţia asupra beneficiilor extrasalariale plasează ca principale beneficii de bază tichetele de masă şi asigurările de sănătate sau abonamentele medicale, ambele întrunind opţiunile a 73% dintre respondenţi. Beneficiile speciale care îi atrag pe tineri către un loc de muncă sunt abonamentul la sala de sport şi cadourile primite de la angajator (66%) fiind îndeaproape urmate de asigurarea chiriei (65%). Aceste beneficii nu numai că atrag noua forţă de muncă, ci şi ajută la păstrarea acesteia.
Printre factorii care influenţează starea de bine la locul de muncă, tinerii menţionează preponderent: echipa/ colectivul (76%), flexibilitatea de lucru (59%), sistemul bine organizat al locului de muncă (54%) şi accesul la oportunităţi de dezvoltare (50%). În timp ce fetele apreciază mai mult echipa/ colectivul şi accesul la oportunităţi de dezvoltare, băieţii apreciază mai mult autonomia în muncă. Aşteptările lor legate de promovare sunt foarte ridicate, aproape jumătate (49%) apreciind că promovarea ar trebui să o primească în termen de maxim un an de la intrarea pe o poziţie, iar 17% evaluează că o vor primi peste cel puţin 2 ani. Lucrurile stau un pic diferit în ceea ce priveşte schimbarea locului de muncă, doar 18% doresc să îşi schimbe jobul în mai puţin de un an şi 15% plănuiesc să stea mai mult de 5 ani într-o companie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu