Toate firmele de handling care operează pe aeroporturile bucureştene au fost notificate pentru neconformităţile identificate, la fel şi autorităţile competente de la care îşi primesc avizele, iar dacă nu se vor alinia cerinţelor Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti se va ajunge la rezilierea contractelor, a declarat, joi, directorul general al CNAB, George-Alexandru Ivan.
Şeful CNAB a precizat că nu a reuşit să discute cu managementul de la Globeground, după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a prezentat duminică un filmuleţ în care se vede cum un angajat al acestei firme de handling aruncă bagajele călătorilor, iar banda este blocată de un troller.
'Nu am reuşit să discutăm cu ei (cu managerii Globeground - n. r.). Au fost notificaţi nu doar pentru acest incident. Au fost notificate toate firmele de handling pentru neconformităţile identificate. Bineînţeles în acelaşi timp am notificat şi autorităţile competente de la care-şi primesc avizele. Rămâne să vedem ce se va întâmpla în viitor. Noi putem doar să dăm notificări şi amenzi, alta este autoritatea care poate să le dea certificat negativ. Eu sunt de părere că dacă nu se vor alinia la cerinţele aeroportului se va ajunge la rezilierea contractelor', a spus Ivan.
Acesta a menţionat că nicio firmă de handling nu a semnat actele adiţionale trimise de CNAB în care li se impunea operarea la anumiţi parametri internaţionali. 'Le-am trimis actele adiţionale pentru a introduce noi parametri de operare. Încă sunt în termenul legal în care pot să ne răspundă, urmând ca la expirarea termenului să vedem ce vor decide dânşii. Nu (nimeni nu a semnat actele adiţionale - n. r.) Punctul nostru de vedere este foarte clar, opinia rămâne fermă: dacă nu se vor alinia, vom trebui să reziliem contractele', a adăugat el. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a solicitat duminică directorului Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) să ia măsuri în privinţa companiei de handling Globeground.
'Ce vedeţi în acest filmuleţ este o confuzie care s-a făcut foarte mult timp vizavi de autobuzele care preiau pasagerii, vizavi de bagajele care ajung într-o stare rea la pasageri, vizavi de întârzieri. Şi tot timpul toată lumea a spus: este de vină ba TAROM-ul pentru întârzierea curselor, ba aeroportul, că nu-i merg benzile, ba că nu sunt aere condiţionate în autobuzele care preiau pasagerii şi aşa mai departe. Ce vedeţi aici, este o firmă de handling. Firma de handling, practic, are contract şi prestează servicii pentru firmele de aviaţie care zboară şi pentru aeroporturi. Noi aici avem firma Globeground, una dintre cele cinci firme de handling care lucrează pe Aeroportul Otopeni. O firmă unde de altfel sunt acţionari şi TAROM şi CNAB (...) Am discutat cu domnul director de la aeroport şi l-am rugat să vină directorul acestei firme Globeground să îmi spună şi mie de ce se întâmplă aceste lucruri, un bagaj care rămâne în picioare blochează banda, iar apoi 20-30 de minute banda rămâne blocată, de ce întârzie autocarele care trebuie să preia pasagerii de la aeronave câte 30-40 de minute şi astfel pasagerii îşi pierd conexiunile.' a declarat Cuc.
'L-am chemat să îmi spună de ce nu semnează actul adiţional care i-a fost dat de aeroport prin care i se impun anumite reglementări europene, în sensul că să avem aer condiţionat în autocare, să avem destui şoferi care deservesc autobuzele. Domnul director al firmei Globeground nu a putut să vină la întâlnire spunând că are foarte multă treabă şi are alt program', a spus Cuc, într-o conferinţă de presă organizată duminică la sediul ministerului. Ministrul a arătat că după un zbor la Timişoara, chiar el stat în avion aşteptând să fie preluat de autobuz şi le-a explicat celorlalţi pasageri că de vină este firma de handling.
'Inclusiv eu m-am întors de la Timişoara, după ce am efectuat o vizită pe şantiere. Am stat cu pasagerii în avion şi am încercat să le explic oamenilor că nu e vina aeroportului, ci a unei firme private, care încasează bani de la aeroport şi TAROM', a susţinut acesta. Acesta a precizat, totodată, că pe aeroportul Otopeni operează cinci operatori de handling şi crede că 'ceilalţi pot prelua activitatea'. 'Eu cred că directorul CNAB va lua măsurile care se impun, dar în acelaşi timp trebuie făcută o discuţie cu ceilalţi operatori care să preia în cazul în care va decide să rezilieze. Eu cred că trebuie dat un exemplu. Se poate merge până la rezilierea contractului, categoric', a dat asigurări Cuc, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu