Procurorii germani l-au acuzat pe fostul şef al Audi, Rupert Stadler, de fraudă în legătură cu vânzarea maşinilor echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel - adăugând un nou capitol la scandalul emisiilor (Dieselgate) - în care este implicată firma mamă Volkswagen AG, transmit DPA, Reuters şi AP.
Anunţul procurorilor vine după ce anul trecut, Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen AG, a primit o amendă în valoare de 800 de milioane de euro (927 de milioane de dolari) pentru încălcarea nivelului emisiilor poluante la motoarele diesel de şase şi opt cilindri.
Procuratura din Munchen a anunţat miercuri că Stadler şi alţi trei inculpaţi sunt acuzaţi de fraudă, certificare falsă a vehiculelor şi reclamă mincinoasă. Cei trei inculpaţi sunt acuzaţi că ar fi dezvoltat motoare pentru maşinile Audi, Volkswagen şi Porsche care aveau dispozitive pentru manipularea emisiilor. 'Stadler este acuzat că a ştiut de manipularea emisiilor cel puţin de la finalul lunii septembrie 2015 dar nu a făcut nimic pentru a preveni vânzarea modelelor afectate', susţin procurorii. Este vorba de 250.000 de modele Audi, 112.000 de maşini Porsche şi 72.000 de vehicule Volkswagen vândute în SUA şi în Europa.
Stadler a fost arestat în iunie 2018 ca parte a investigaţiei asupra grupului Volkswagen şi a petrecut câteva luni în închisoare. Ulterior, Volkswagen a reziliat contractul lui Stadler din cauza investigaţiei referitoare la implicarea sa în scandalul emisiilor. Procurorii nu au dat publicităţii numelor celorlalţi trei inculpaţi dar au precizat că investighează încă 23 de suspecţi în acest caz. În 2015, Volkswagen, cel mai mare producător auto mondial, a recunoscut că a utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Dieselgate a costat până acum Volkswagen 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu