Producătorul de maşini de lux Porsche a lansat oficial luni producţia primului său model exclusiv electric - Porsche Taycan - o mişcare lăudată de ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, la ceremonia inaugurală, transmite DPA.
"Este important să vorbim mai mult despre produsele care sunt fabricate în Germania", a declarat Scheuer, adăugând că producătorul auto german a avut dreptate să se concentreze pe oportunitatea creării de locuri de muncă în sud-vestul ţării.
La noua sa unitate de producţie din Zuffenhausen (Stuttgart), Porsche a investit 700 de milioane de euro (772 milioane de dolari) pentru fabricarea vehiculelor electrice. Pentru ca Porsche să garanteze păstrarea producţiei modelului Taycan la Stuttgart, angajaţii au acceptat să nu beneficieze până în 2025 de planificatele majorări salariale. De asemenea, Porsche a majorat cu 1.500 numărul angajaţilor de la această unitate.
Şeful Board-ului Porsche, Oliver Blume, a anunţat că au fost înregistrate 30.000 de precomenzi pentru noul Taycan, care ar urma să concureze cu Model T de la producătorul auto american Tesla.
Numele, anunţat de Oliver Blume la cea de-a 70-a aniversare a Porsche, în iunie 2008, înseamnă "mânz plin de viaţă" şi reflectă celebrul logo al Porsche, cu un cal negru care se cabrează.
Alături de Scheuer, a fost prezent şi premierul landului Baden-Wuerttenberg, Winifried Kretschmann. Politicianul a afirmat că landul Baden-Wuerttemberg este sediul uneia dintre cele mai profitabile companii din lume.
"Folosim tehnologiile verzi pentru a face profit şi nu pentru a înregistra pierderi ", a declarat Winifried Kretschmann, făcând aluzie la Tesla, compania condusă de Elon Musk, care a raportat pierderi în trimestrul doi din 2019.
Modelul Taycan va fi comercializat la un interval de preţ cuprins între 74.800 de euro pentru modelul SUV Cayenne şi 97.800 euro pentru coupe-ul Panamera. Taycan va concura cu Model S al celor de la Tesla şi face parte dintr-un val de noi modele prin care Jaguar, Mercedes-Benz şi Audi vor să conteste poziţia de lider pe care o deţine Tesla pe segmentul automobilelor electrice.
Porsche este cea mai profitabilă marcă din portofoliul grupului german Volkswagen AG, iar succesul său este vital pentru tranziţia grupului la vehiculele electrice. Volkswagen AG a alocat aproximativ 40 de miliarde de euro pentru automobile electrice şi conectate şi intenţionează să ofere 50 de modele electrice în anul 2025.
Anul trecut, directorul de producţie de la Porsche, Albrecht Reimold, declara jurnaliştilor că ţinta de producţie pentru Taycan, de 20.000 de vehicule pe an, este bazată pe un regim de două schimburi la principala uzină Porsche de la Stuttgart, Germania, însă dacă va fi nevoie ritmul de producţie poate fi extins.
Producătorul auto susţine că va instala o serie de staţii de încărcare rapidă la reprezentanţele sale din SUA şi Europa, care în doar patru minute vor putea încărca bateriile modelului Taycan, suficient pentru o călătorie de 100 de kilometri. Distanţa maximă pe care o va putea parcurge Taycan la o singură încărcare este de 500 de kilometri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News