Germania va introduce un bilet universal de 49 EURO pentru transportul public. Risc de întrerupere a serviciilor

Fotografie de la Mizuno K/ Pexels
Fotografie de la Mizuno K/ Pexels

Guvernanții germani au convenit asupra unui preț lunar de 49 EURO pentru transportul public local în toată Germania. Operatorii avertizează că serviciul poate fi întrerupt ca urmare  a acestei decizii.

În această vară, Germania a făcut prima pagină a ziarelor prin reducerea drastică a prețului transportului public local la 9 EUR pe lună, ca parte a unui pachet de măsuri pentru a reduce inflația. Deși schema a înregistrat o creștere a utilizării autobuzelor și trenurilor, a provocat și supraaglomerare.

Acum, miniștrii transporturilor din cele 16 state germane și de la nivel federal au convenit asupra unui succesor al biletului experimental de 9 euro. În viitor, un bilet similar va costa 49 de euro pe lună, potrivit Euroactiv.

Biletul va fi introdus „cât mai curând posibil”, se spune în acord, probabil la 1 ianuarie 2023.

”Acesta ar fi momentul ideal pentru a-l introduce”, a declarat ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, la o conferință de presă după acord, adăugând că ”trebuie să clarificăm ce este fezabil din punct de vedere tehnic”.

Ca și în cazul biletului de 9 EUR, noul bilet va fi valabil pentru toate trenurile și autobuzele locale și regionale. Cu toate acestea, potrivit rapoartelor presei germane, spre deosebire de acea ofertă specială, aceasta va fi disponibilă doar ca abonament. 

Politicienii din coaliția de guvernare a Germaniei au lăudat acordul

”Ce vești fabuloase”, a scris pe Twitter Terry Reintke, copreședintele Verzilor în Parlamentul European. ”Și da: trebuie să extindem masiv transportul public. Și da: 49 € nu sunt 9 €. Dar este încă un pas bun înainte pentru o mobilitate accesibilă, ecologică și socială”, a continuat ea.

Decizia finală va fi luată în cadrul conferinței premierilor de stat, care va avea loc săptămâna viitoare.

În perioada premergătoare întâlnirii de la Bremerhaven, care a avut loc miercuri și joi (12-13 octombrie), întrebările nerezolvate cu privire la modul în care va fi finanțat transportul public, par a fi convenite. Chiar și după acordul asupra prețului biletului, acele întrebări rămân nerezolvate.

În timp ce veniturile din bilete au finanțat în mare parte transportul public, regiunile primesc și fonduri de la bugetul federal pentru a-și sprijini operațiunile de transport public.

În paralel cu introducerea biletului mai ieftin, pe care nivelul federal și regional îl vor finanța parțial, statele doresc miliarde suplimentare pentru a-și extinde rețelele de transport public.

Risc de întrerupere a serviciilor

Operatorii de transport public au avertizat că, fără a se angaja la finanțarea necesară pentru operarea autobuzelor și trenurilor, beneficiul pentru public este limitat.

”Înțeleg că biletul de transport public la nivel național prezintă un interes deosebit pentru public. Dar pentru operatorii responsabili din punct de vedere economic, problemele de finanțare sunt la fel de presante”, a declarat Oliver Wolff, șeful Asociației Operatorilor de Transport Public german (VDV), într-un comunicat.

”Riscăm să fim nevoiți să întrerupem în mod masiv serviciile de transport public, deoarece acestea nu mai pot fi finanțate din cauza creșterii costurilor”, a adăugat Wolff.

Citește și:

S-a terminat cu prosperitatea în Germania. Nemților li se recomandă să poarte două pulovere, să lucreze mai mult și să renunțe la vacanță pentru a face față crizei

Un alt politician german face apel la cetățeni să facă sacrificii și să se pregătească pentru o pierdere a prosperității. De această dată, Wolfgang Schäuble (CDU), ministrul de finanțe al Germaniei timp de opt ani sub cancelarul Merkel și fost președinte al Bundestag-ului german, le cere nemților să depună mai mult efort și să se plângă mai puțin.

În ceea ce privește deficitul de energie care paralizează industria germană și îi amenință pe nemți cu locuințe reci în această iarnă, el a spus:

„Atunci, pur și simplu îți pui un pulover, sau poate un al doilea pulover. Nu trebuie să te plângi de asta, dar trebuie să recunoști: multe lucruri nu sunt de la sine înțelese”, a spus el. În plus, potrivit acestuia, cetățenii ar trebui să se pregătească pentru întreruperile de curent cu lumânări, chibrituri și lanterne.

În ceea ce privește inflația și prețurile mari la energie, Schäuble, care are o avere netă estimată între 1 și 5 milioane de euro, a spus că statul îi poate sprijini doar pe cei care au mare nevoie.

„Restul, trebuie să recunoașteți: La nevoie, trebuie să renunțați la vacanță. Pericolul pe care îl văd este că avem impresia că statul este ceva care trebuie doar să furnizeze din ce în ce mai mult cetățenilor săi”, a declarat el pentru ziarul Bild. Acesta a adăugat că statul nu este un supermarket, iar cetățenii nu sunt vânători de chilipiruri.

Având în vedere că Schäuble și-a petrecut aproape întreaga carieră lucrând în domeniul administrației publice, el nu a avut niciodată un loc de muncă în sectorul privat sau nu a fost supus forțelor pieței care i-ar putea paraliza nivelul de trai, cum ar fi creșterea prețurilor la energie. Își primea întotdeauna salariul indiferent de ce se întâmpla cu economia. Criticii au subliniat, de asemenea, că Germania și-a continuat politica energetică ieftină, care a determinat națiunea să se bazeze pe gazul rusesc.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel