Bugetul Uniunii Europenea ajuns pe masa europarlamentarilor din cadrul Comisiei pentru Transport și Turism (TRAN).
Eurodeputatul Gheorghe Falcă (PNL/PPE), a subliniat, în calitate de raportor PPE privind Avizul comisiei pentru transporturi și turism referitor la Bugetul pentru anul 2024, că deși „bugetul propus pentru anul viitor este cu 2,7 miliarde EUR mai mult decât cel convenit pentru 2023, creșterea nu compensează nivelurile ridicate ale inflației, iar Bugetul anual propus a căzut victima unui buget multianual al UE care a fost prea mic încă de la început”.
Explicând situația de fapt, Falcă transmite: „Cadrul Financiar Multianual (CFM) 2021-2027 nu a avut suficientă flexibilitate pentru a face față unor crizelor neașteptate. Actualul CFM avea nevoie de o revizuire semnificativă înainte de sfârșitul anului, astfel încât UE să poată adopta un buget final pentru 2024, capabil să își finanțeze în mod corespunzător toate prioritățile, inclusiv pentru transporturi și turism. Așadar, salut propunerea Comisiei Europene de a consolida bugetul UE pe termen lung pentru a face față celor mai urgente provocări!.
În limitele sale actuale, bugetul UE a generat un răspuns puternic al UE, bazându-se pe flexibilitățile sale limitate încorporate și printr-o reprogramare extinsă. Abordarea acestor provocări multiple a împins resursele bugetului UE până la epuizare, împiedicând capacitatea bugetului UE de a aborda chiar și cele mai urgente provocări”.
Concluzionând, europarlamentarul liberal spune: „Capacitatea administrativă a UE va fi ajustată pentru a răspunde noilor sarcini care au fost decise de colegislatori începând cu 2020 și pentru a îndeplini obligațiile contractuale ajustate în funcție de inflație”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu