Ghiță Ciobanul, vedetă la BBC

BBC News mediatizează, într-un material publicat în ediția online, povestea lui Ghiţă Ciobanul, devenit celebru dintr-o reclamă Vodafone, despre care spune că a ajuns vedetă în țara sa datorită rețelelor de socializare.

"Ciobanii au un loc special în istoria și cultura României, iar stilul lor de viața nu s-a schimbat prea mult în atâtea secole. Asta până acum, când cel puțin unul dintre ei a ajuns o celebritate datorită rețelelor de socializare", scrie sursa citată în debutul materialului despre Ciobanul Ghiță, intitulat "Balada ciobanului român".

Jurnalista britanică Caroline Juler care semnează reportajul despre Ghiță Ciobanul continuă, susținând că în urmă cu câteva săptămâni, acesta pleca cu oile la iernat, pe jos, însoțit de câteva ajutoare, măgari încărcați cu unelte și câini de pază.

"Pentru o țară ale căror mituri se învârt în jurul păstoritului, România nu este ceea ce își doresc toți oierii", se mai scrie în materialulul care continuă cu detalii despre balada Miorița.  "De multe ori, Miorița este văzută ca o metaforă pentru creștinism, un alt mod în care este scos în evidență curajul lui Isus de a întoarce și celălalt obraz. De asemenea, poate fi considerată și o oglindă pentru a reflecta experiența poporului român, care s-a confruntat cu numeroase invazii, ocupații și umilințe, dar fără să-și piardă identitatea".

După ce se amintește că în lupta pentru independență a poporului român dusă în sec. al IX-lea, păstorii transilvăneni au fost văzuți ca pionieri ai mișcării naționaliste, iar cu mult timp înainte au descoperit trasee rapide peste Munții Carpați pentru pășunatul sezonier, ulterior se precizează că unii membrii ai acestei bresle au trăit bine în vremea comunismului. "Lumea încă vorbește despre Domnul B. din Poiana Sibiului care i-a cerut voie lui Ceaușescu să-și cumpere un elicopter".

Ghiță Ciobanul a făcut valuri în România

"Ciobanii români încă arată arhaic. Ei poartă o mantie din blană de oaie numită cojoc sau sarică, iar când ei susțin că aceea le este și pat și casă, nu glumesc, ei dormind afară în toate anotimpurile. (...) Îmbrăcat în cojoc și cu clopul pe cap, sprijinindu-se în toiag stând în jurul unui foc de tabără sau dansând cu oile, Ghiță Ciobanul a făcut valuri în România. După doar 10 zile de la înființarea pe Facebook, pagina sa adunase peste 200.000 de like-uri. După o lună, numărul se dublase", informează BBC.

În trecut, Ghiță a trebuit să își mute oile în mod ilegal, în timpul nopții, din cauza urbanizării și monitorizării rapide a României. Accidentele și vânătorile cu arme de foc l-au costat viețile a zeci de oi și mulți câini . Poate că în acest an, datorită celebrității, Ghiță va fi mai norocos", concluzionează semnatara articolului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel