Gigantul auto Volkswagen renunţă la cutiile de viteză manuale. Ce fac SKODA şi SEAT

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Volkswagen a decis să renunţe la transmisia manuală a maşinilor produse şi va păstra doar varianta automată. 

Volkswagen face eforturi pentru a reduce costurile. Una dintre metode este renunțarea la transmisia manuală, prioritizând cutia automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj.

Începutul sfârșitului pentru pedala de ambreiaj și pentru schimbătorul de viteze va fi în anul 2023. Primul model care nu va mai fi disponibil cu transmisie manuală ar putea fi chiar noua generație Tiguan, așteptată să-și facă apariția chiar în acel an. Sunt șanse foarte mari să se întâmple la fel cu viitorul Passat, programat să-și facă apariția tot în 2023. Surse neoficiale vorbesc despre un Passat disponibil exclusiv în versiune break, nemții renunțând astfel la caroseria tip sedan.

Potrivit publicației germane auto motor und sport, este pasul firesc înainte de trecerea la propulsia electrică. Acest lucru trebuie să se întâmple înainte de 2035, anul propus de Comisia Europeană pentru eliminarea completă a motoarelor convenționale.

Volkswagen renunță la transmisia manuală. Ce vor face Skoda și SEAT?

Planurile companiei Volkswagen privind cutia manuală vor afecta și celelalte brand-uri ale grupului auto. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu Skoda și SEAT, de exemplu, companii care folosesc aceleași soluții tehnice pentru modelele lor. Lucrurile par clare pentru Superb de la Skoda, model construit pe aceeași linie de asamblare ca și Passat, la uzina din Bratislava, Slovacia.

Nemții au confirmat că va exista o a noua generație Golf. Cel mai probabil, nici aceasta nu va mai primi transmisia manuală. Vor fi forțate de împrejurări să apeleze la aceeași soluție modele precum Octavia de la Skoda și Leon de la SEAT.

Potrivit unui raport Jato Dynamics, dintr-un total de 5.838 de mașini vândute în Germania, doar 1.870 de unități au fost comandate cu transmisie manuală. 218 dintre acestea au fost cu cinci trepte, iar 1.652 au fost cu șase trepte, scrie promotor.ro.

Volkswagen, afectată de criza semiconductorilor

Criza semiconductorilor pune pe piață modele de mașini noi fără elemente de bază. 

Volkswagen Fox este disponibil în prezent pe piața din Brazilia fără sistem de navigație și fără radio. Pe bordul mașinii, constructorul a montat un capac din plastic. Preţul mașinii a fost micşorat, pentru a compensa lipsa echipamentului.

Criza semiconductorilor din industria auto, declanşată în timpul pandemiei, s-a înrăutăţit odată cu accidentul de containere Ever Date, care pe 23 martie 2021 a blocat Canalul Suez timp de o săptămână, paralizând comerţul global, scrie Mediafax. 

Cea mai elocventă consecinţă vizează modelul Volkswagen Fox, vândut în Brazilia. În ţara sud-americană, maşina este disponibilă fără un sistem de divertisment la bord. Şoferii nu vor putea urma instrucţiunile navigatorului şi nici măcar să asculte radioul. În locul acestora, a fost montat un capac din plastic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel