Directorul Zonei Libere Giurgiu, Liviu Cartojan, a declarat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că a fost încheiat un proiect cu fonduri europene de reabilitare şi modernizare a cheului din cadrul Zonei Libere, fiind demarate şi procedurile pentru licitaţiile vizând reabilitarea drumului de acces în Zona Liberă şi achiziţionarea unei macarale de descărcare cu o capacitate dublă faţă de cele care funcţionează acum.
"Am încheiat modernizarea şi reabilitarea cheului, proprietatea Administraţiei Zonei Libere Giurgiu, pe o lungime de 55 de metri şi a platformei acestuia. A fost un proiect prin fonduri europene derulat sub denumirea Portul Verde de înaltă performanţă pe care l-am realizat cu succes. Valoarea iniţială a proiectului estimată a fost de 1,188 milioane de lei şi am reuşit ca valoarea finală, decontată, a proiectului să fie de 858.000, deci am avut şi o economie de aproape 300.000 de lei, bani pe care îi vom folosi pentru etapa următoarea a proiectului care înseamnă reabilitarea drumului ce începe din punctul de intrare în Zona Liberă şi ajunge la cheu, un drum în lungime de 1,5 kilometri. Am terminat, în sfârşit, licitaţia, a durat mai mult şi datorită unei reproiectări şi drumul va fi făcut pe o structură de beton, se vor face straturi succesive cu o adâncime de 90 de centimetri, stratul actual de beton urmând să fie concasat şi folosit ca prim strat, apoi va urma stratul de balastru, beton uscat şi noul covor asfaltic. A fost câştigat contractul şi de la 1 august 2019 are ordinul de începere a lucrărilor cu o valoare de 1,712 milioane de lei. Termenul de execuţie este de şase luni de zile dar sperăm să îl realizăm chiar mai repede", a detaliat directorul Zonei Libere Giurgiu.
El spune că acest drum trebuia reabilitat deoarece zilnic este traversat de cisterne cu o capacitate mare care merg să încarce sau să descarce la cheu.
Potrivit acestuia, tot pentru modernizarea activităţii, Zona Liberă mai are un proiect pentru îmbunătăţirea parcului de utilaje şi achiziţia unei macarale noi. "Este un plan îndrăzneţ pentru că presupune cam 1,4 milioane de euro, este o macara de minim 30 de tone forţă la o deschidere a braţului de 32 de metri, deci putem prelua şi mărfuri agabaritice. În momentul de faţă avem două macarale de câte 15 tone forţă şi o deschidere de câte opt metri, dar numai una lucrează pentru că cealaltă este mai tot timpul în reparaţii, iar achiziţia unei noi macarale se impune datorită cheltuielilor din ce în ce mai mari cu reparaţiile, anul acesta, de exemplu, am depăşit în şase luni cam dublul anului trecut în reparaţii şi ţinerea în funcţiune", a menţionat Liviu Cartojan.
El a mai precizat că această macara va fi achiziţionată printr-un împrumut pe care Zona Liberă Giurgiu îl va face, iar licitaţia pentru achiziţia acesteia va fi una internaţională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu