Compania Google a anunțat, marți, că a cumpărat platforma muzicală online Songza, pe care intenționează să o integreze în serviciul său de streaming de muzică. Google Play Music All Access, își va întări, astfel, poziția pe piața de profil.
Termenii financiari ai tranzacției nu au fost făcuți publici, dar presa americană de specialitate a aproximat o sumă de 15 milioane de dolari.
Songza este o aplicație care propune și difuzează gratuit muzică online. Comparativ cu alte servicii de profil, Songza are un număr mic de utilizatori, 5,5 milioane, față de 70 de milioane pentru radioul online Pandora Media, 40 de milioane pentru Spotify și 40 de milioane pentru iTunes Radio al Apple.
Potrivit specialiștilor în domeniu, Google nu a fost intersat nici de catalogul, nici de utilizatorii Songza, ci de serviciul său de „tratare” a conținuturilor, respectiv capacitatea sa de a propune internauților cântece în funcție de dispoziția și de activitățile acestora, dată, condiții metereologice, ambient.
Astfel, Songza poate recomanda muzică în funcție de activitatea desemnata: sport, recapitularea cursurilor pentru școala, gătit, etc.
Aceste opțiuni nu există în serviciul Google Play Music.
Concurenții platformei Songza propun liste de cântece bazate pe aprecierile utilizatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu