Google şi-a modificat, sâmbătă, logoul pentru a-l omagia pe Robert Doisneau, la împlinirea a 100 de ani de la naşterea fotografului francez, considerat a fi unul dintre pionierii fotojurnalismului.
Robert Doisneau (14 aprilie 1912 - 1 aprilie 1994) s-a făcut remarcat pentru abordarea sa lirică din fotografiile pe care le realiza pe străzi din Paris. De asemenea, el a fost cunoscut pentru imaginile sale jucăuşe şi ironice. "Eu nu fotografiez viaţa aşa cum este ea, ci viaţa aşa cum aş vreau eu să fie", obişnuia să spună Doisneau.
În 1930, Robert Doisneau a folosit un aparat de fotografiat Leica pe străzile din Paris. Împreună cu Henri Cartier-Bresson, Doisneau a fost un pionier al fotojurnalismului.
Cea mai cunoscută fotografie a sa - "Le baiser de l'hotel de ville" (Sărutul de la Hotel de Ville, n.r.) - a fost realizată în 1950 şi surprinde un cuplu sărutându-se pe străzile aglomerate ale Parisului. În imagine apar actorii aspiranţi Francoise Delbart, în vârstă de 20 de ani la momentul respectiv, şi Jacques Carteaud (23 de ani la momentul realizării fotografiei). Această fotografie este una dintre cele patru imagini alese de Google pentru logoul dedicat lui Robert Doisneau.
Cea mai veche fotografie a lui Doisneau, prezentată în colajul din logoul Google, este "Le Remorqueur du Champ de Mars", realizată în 1943. Fotografia prezintă doi copii care se joacă la Champ de Mars, lângă Turnul Eiffel din Paris. Unul din copii (un băieţel) merge pe bicicletă şi îl "remorchează" pe celălalt (o fetiţă), care se deplasează cu ajutorul unor patine cu rotile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu