Ministrul Educaţiei Adrian Curaj are în vedere, în mandatul său, câteva proiecte care vor aborda subiecte cheie, astfel încât să fie continuate eforturile pentru îmbunătățirea performanței și a transparenței în sistem, unul dintre acestea vizând și acordarea de granturi pentru profesorii excepționali.
În cadrul cadrul unui interviu acordat pentru Agerpres, întrebat despre suplimentarea banilor destinați educației prin accesarea de fonduri europene, ministrul Adrian Curaj a explicat: "În mandatul meu voi căuta să pun un echilibru între ce fac pe termen scurt și ce proiecte las, pe termen mediu și lung. Uitându-mă la acest echilibru vreau să utilizăm banii, să știu ce impact putem obține. Vor fi câteva proiecte, care vor aborda subiecte cheie: unul dintre ele va fi legat de curriculum și aici este interesantă abordarea. Mă interesează trei linii majore: una va fi cea de predictibilitate, pentru că nu ne putem juca cu elevii noștri. O alta este cea de experimente interesante făcute de societatea civilă, de asociații internaționale, care nu au reușit să aibă, încă, masă critică. Acestea pot fi evaluate, validate, șlefuite ca să le ducem în zona a treia, adică dialogul cu societatea pentru a deveni mature și după aceea să le putem muta în spațiul predictibilității. Mă aștept ca proiectul acesta legat de curriculum să se întindă undeva la șase-șapte ani, să aibă resurse importante pentru că aici va fi spațiu de continuă adaptare și de inovare în educație", a spus ministrul.
Citește și: Ministrul Curaj, anunț important privind manualele școlare
Un alt proiect major vizat de ministrul Curaj este cel legat de noile resurse din sistem, adică formarea profesorilor. "Aici este vorba de masterul didactic pe care încercăm să îl operaționalizăm", a explicat ministrul, adăugând că își dorește să aducă "oameni noi, de calitate", dar fără a uita însă și de cei existenți deja în sistem "și care sunt buni, dar au nevoie de puțin ca să fie și mai buni".
Ministrul Educației îi are în vedere și pe consilierii școlari, dorindu-și să le ofere instrumente noi, pentru a-i mobiliza. "De la ei am putea avea informații despre copiii noștri, pentru că atunci când afli multe despre cum se comportă îți dai seama că, poate, într-o regiune sunt orientați mai mult spre manual, în altă parte mai reflexiv orientați. Dacă extragi toată această informație ai o șansă să vezi cam unde este construcția aceasta fină și delicată a copilului din jurul nostru și cum anume îl dirijăm. Reușești să îi creezi linia proprie de performanță pentru fiecare copil, ceea ce este esențial pentru școală".
Un proiect important este și cel legat de granturi pentru profesori. Întrebat cum vor fi acordate, ministrul Educației a ținut să precizeze: "Ele sunt destinate instituțiilor unde se găsesc acei profesori extraordinari. Găsim instrumentele prin care îi susținem pe cei care au inițiativă, care au demonstrat ceva sau sunt dispuși să se implice mai mult în școli, mai ales în spațiul rural. Acolo sunt resursele mai mici. Vom da granturi școlilor astfel încât profesorii, cei care aduc inovare în sala de clasă în lucrul cu elevii, îi stimulează să facă filmulețe, tot felul de lucruri de genul acesta, concursuri, să aibă un venit relativ constant pe doi-trei ani. E un venit suplimentar, lună de lună, măcar zece luni pe an, pentru că avem și vacanța. Eu am în vedere undeva la 10.000 de granturi. Uitându-mă că ar putea să fie cam 10 profesori per grant ar putea să fie undeva la 100.000 de profesori. Poate este puțin din tot ansamblul, dar uitându-mă pe toată această componentă, mai ales la rural, cred că mișcăm lucrurile într-o dinamică", a subliniat ministrul Educației.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu