Grecia - România: Ce audiențe a făcut barajul cu Slovenia

Romania - Slovenia baraj
Romania - Slovenia baraj

România va juca împotriva Greciei al doilea baraj din istoria naționalei, după drama prin care au trecut „tricolorii” conduși de Hagi, în 2001, împotriva Sloveniei. Partida tur cu elenii a iscat un scandal uriaș în Televiziunea Română, care a refuzat să cumpere dreptul de difuzare al meciului. Pe rând, Pro Tv, Antena 1, Digi Sport sau Dolce Sport au ieșit și ele din luptă. România Tv și-a asumat investiția și a plătit 250.000 de euro pentru ca cel mai important meci al naționalei din ultimii ani să poată fi văzut în țară. Specialiștii au estimat că un post ca România Tv nu poate obține mai mult de 50.000 de euro din publicitatea aferentă unui astfel de eveniment. Surse din cadrul televiziunii susțin însă că interesul pentru turul barajului cu grecii este foarte mare și se poartă negocieri intense cu publicitarii. Acestea adaugă că se estimează încasări ce vor depăși orice record în materie de venituri din reclame. Iată ce audiențe au făcut meciurile din barajul cu Slovenia, din anul 2001, potrivit datelor AGB Data Research, citate de

Încă de la început trebuie precizat că, în România, universul de cercetare este reprezentat de orașele cu peste 200.000 de locuitori (urbanul mare), în vârstă de peste 6 ani (4.900.000 indivizi).

Meciul tur: Slovenia - România 2-1

Audiența medie a întregului eveniment TV (rating) în România a fost de 26,5% (programul difuzat la TVR 1 a durat 2 ore și 51 de minute). În cifre absolute, asta înseamnă 1.300.729 de români din „urbanul mare”.

Cota de piață a evenimentului a fost de 53,7%. Acest indicator de audiență arată că dintre cei care au vizionat emisiuni TV (pe oricare canal), în intervalul pe care a fost difuzat evenimentul, 53,7% au ales TVR 1, restul orientându-se către programele altor stații de televiziune. Reach-ul, care arată numărul de persoane diferite din targetul respectiv care au văzut cel puțin un minut din program este reprezentat de 2.444.528 de indivizi.

Repriza secundă a turului din Slovenia a fost mai urmărită decât prima parte. Media de audiență (rating) pe cele două reprize (excluzând pauza propriu-zisă și reclamele) a fost de 34,2% în „urbanul mare” din țară. Punctul maxim de audiență (pentru același target) a fost de 38,2% - la ora 21:46.

Meciul retur: România - Slovenia 1-1

Meciul revanșă a beneficiat de o audiență mai mare decât cel din Slovenia. În „urbanul mare”, ratingul a fost de 34,8%. Cota de piață a ajuns la 64,9%, iar numărul de telespectatori care a urmărit cel puțin un minut din meci (reach) a fost de 2.714.885. Ca și în tur, cea de-a doua repriză de la București a avut un rating mai mare decât prima parte: 40,8%. Audiența maximă în „urbanul mare” a fost de 2.143.202 telespectatori, la ora 20:10.

Ratingul cel mai scăzut din pauza meciului de la Ljubljana a fost de 980.606 de telespectatori - ora 20:49, iar cel din meciul retur a fost de 989.268 telespectatori.

VEZI AICI DESFĂȘURAREA LIVE TEXT A MECIULUI GRECIA - ROMÂNIA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel