Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat care este poziția corectă a picioarelor șoferului în mașină.
În cadrul emisiunii DC Conducem de la DC NEWS, Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat cum ar trebuie să fie, de fapt, poziționate picioarele șoferului în mașină.
"Piciorul drept trebuie să stea în dreptul pedalei de frână și să se ducă către accelerație, nu în dreptul pedalei de accelerație și să se ducă la frână, ci în dreptul pedalei de frână. De ce? Pentru că, într-o situație limită, într-o situație extremă, reflexul șoferului este să apese pe acel ceva care în mintea ta este frâna, iar dacă piciorul este în dreptul pedalei de accelerație și dacă ești cu mai puțină experiență, un pic mai fricos, într-o situație mai specială... S-au întâmplat și știm de multe situații în care șoferul accelerează în loc să frâneze. Dacă piciorul stă corect în dreptul pedalei de frână, nu vei lua niciodată piciorul din dreptul pedalei de frână să îl duci la accelerație, dar dacă ești în dreptul pedalei de accelerație există posibilitatea să accelerezi în loc să frânezi", a declarat Titi Aur.
"Deci practic nu există acel "a încurcat pedalele"? Nu era piciorul poziționat corect", l-a întrebat jurnalistul Florin Răvdan.
"Da, pentru că nu înveți la școala de șoferi, nu te înveți așa. Și pentru cei care doresc și ne aud acum, să se ducă la mașina lor pe care o conduc zilnic și să se uite unde e locul unde țin călcâiul, dacă mașina are mai mult de câteva luni se vede locul unde ții călcâiul. Dacă locul ăla, găurica aceea de pe covoraș, dacă este în dreptul pedalei de accelerație, nu e corect, trebuie să îl ții în dreptul pedalei de frână", a explicat Titi Aur.
În ediţia de sâmbătă, 10 iunie, Titi Aur a explicat cum se face în mod corect o frânare de urgenţă.
"Frânarea de urgenţă se poate face şi la maşina fără sistem ABS, dar şi la cea cu sistem ABS. Cea fără ABS nu prea mai există, dar ca să ştie toţi, frânarea de urgenţă se face prin apăsarea la maximum a pedalei de frână, dar fără să se blocheze roţile. Adică trebuie dozată apăsarea pedalei astfel încât să nu se blocheze roţile. Cum ştim că s-au blocat roţile? Pe asfalt uscat, se aude acel scârţâit, printre altele, dar mai avem şi şosele ude, cu noroi, cu zăpadă, etc. Când încep să frânez, simt că maşina parcă accelerează. Asta pentru că una sau mai multe roţi au început să se blocheze. O roată blocată are aderenţă mai mică decât o roată care se învârte. Când apăs frâna şi maşina se duce în faţă, dar eu simt că parcă accelerează, e clar ce se întâmplă.
Acum, însă, cei mai mulţi conduc o maşină cu sistem ABS. Asta înseamnă că atunci când apăs pe frână, calculatorul de bord primeşte informaţii de la fiecare roată, şi când una sau mai multe roţi sunt la limita blocării, calculatorul eliberează, printr-un sistem hidraulic, frâna pe zona respectivă. Şi eu simt în pedală pentru că tremură.
De ce tremură pedala? Maşina ar putea fi gândită să nu mai tremure pedala, dar e gândit sistemul în aşa fel încât şoferul să fie atenţionat că una sau mai multe roţi sunt la limita blocării. Ce trebuie să fac eu? Şoferul care vine din maşina fără ABS e tentat să ridice piciorul de pe frână când simte acele vibraţii, lucru fatal pentru maşina cu ABS. Calculatorul nu mai ştie ce are de făcut, pedala se ridică tot mai sus....", a declarat Titi Aur. Vezi mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu