Lipsa personalului calificat și a investițiilor în infrastructură sunt cele mai importante probleme care lovesc în momentul de față industria feroviară românească, spune Gruia Stoica, președintele Grampet, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și din Europa de Sud-Est.
"Anul trecut am încercat să rezolvăm una dintre problemele care veneau din urmă: lipsa personalului. Este o problemă sectorială, întreaga industrie feroviară are o problemă cu personalul pentru că nu mai există personal calificat – nu mai avem mecanici de locomotivă. Industria are un deficit de 400-500 de mecanici... ajungem într-o situație în care în România aproape că este mai ușor să un pilot de avion decât un mecanic de locomotivă", spune Gruia Stoica într-un interviu acordat wall-street.ro, citat de clubferoviar.ro.
Omul de afaceri subliniază că și la nivel de management compania a întâmpinat dificultăți în trecut, motiv pentru care Grampet evită în prezent să între pe segmente noi de activitate înainte de a avea în prealabil personalul corespunzător.
Din structura grupului Grampet fac parte 16 companii care acoperă întregul lanț de soluții, servicii și produse de transport feroviar – de la construcția vagoanelor și a locomotivelor, la transportul propriu-zis al mărfurilor. GFR (Grup Feroviar Român) este principala companie din grup și este și cel mai mare operator feroviar privat din România.
Gruia Stoica: vrem să unim porturile de la Oceanul Atlantic cu cele din Marea Mediterană
"În momentul de față am reușit să legăm Marea Nordului și Marea Baltică de Marea Neagră. Foarte curând, prin Grecia, vom face conexiunea și cu Marea Egee. Practic, vrem să unim porturile de la Oceanul Atlantic cu cele din Marea Mediterana", spune Gruia Stoica.
Grecia este cea mai recentă țara unde GFR a înființat o sucursală, iar în prezent compania așteaptă obținerea certificatului de siguranță pentru a-și începe activitatea. Următoarele ținte pentru dezvoltarea rețelei de transport a GFR sunt Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda. GFR fie va înființa filiale în aceste țări, fie va încerca obținerea drepturilor de tranzit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News