Urmărește emisiunea live


Grupul Grampet - Grup Feroviar Român lansează ruta navală Batumi/Poti - Constanța

Legenda fotografiei alaturate de la semnarea Acordului: De la stanga la dreapta: Sorin Chinde - VP Transporturi Grupul GRAMPET, Rakhmetolla Kudaibergenov, Secretar General, Middle Corridor, Lasha Akhalbedashvili – Director GR Logistics & Terminals LLC si
Legenda fotografiei alaturate de la semnarea Acordului: De la stanga la dreapta: Sorin Chinde - VP Transporturi Grupul GRAMPET, Rakhmetolla Kudaibergenov, Secretar General, Middle Corridor, Lasha Akhalbedashvili – Director GR Logistics & Terminals LLC si Azer Mammedov, Director General ASCO Logistic CJSC.

Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) și ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) au semnat în capitala Georgiei Acordul de înființare a unui Consorțiu care va opera transporturi navale periodice între porturile Constanța și Batumi/Poti.

Acordul reprezintă încă un pas prin care companiile membre ale Asociației Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică colaborează pentru a intensifica fluxul de mărfuri de-a lungul acestei rute.


În luna iunie, Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român (GFR) și NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, au semnat un Memorandum de Colaborare în cadrul aceluiași proiect.


„La un an de la aderarea noastră la Asociația Middle Corridor, reușim să activăm ruta navală Batumi/Poti – Constanța, care are un rol foarte important pentru tranzitul de marfă Asia – Europa – este, practic, ultima verigă care lipsea din lanțul Middle Corridor", spune Gruia Stoica, președintele GRAMPET Group. „Totodată, acordul de la Tbilisi ne aduce mai aproape de obiectivul nostru declarat de a inaugura primele transporturi feroviare de marfă dintre China și Europa de Vest, cu tranzit prin România".


Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei de Transport a Grupului GRAMPET, adaugă: „Lipsa unei conexiuni navale directe între porturile georgiene și Constanța a fost până acum un obstacol major în atragerea de transporturi pentru Europa pe această rută. Rutele alternative, care trec prin Istanbul sau Pireu, sunt necompetitive, pentru că au un timp de tranzit de 12 – 24 de zile. Odată lansată o legătură permanentă și periodică între porturile din Georgia și România, putem reduce acest timp de tranzit cu 5 zile dus/5 zile întors, astfel încât timpul de tranzit între porturile georgiene şi Constanţa se reduce la 2 zile".

Consorțiul va opera o navă cu o capacitate de 144 TEU


Conform Acordului, consorțiul va opera o navă cu o capacitate de 144 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) sau 72 FEU (Forty-foot Equivalent Unit), care va derula transporturi de 3 ori pe lună.


Echipa de management a Consorțiului va fi formată din Gruia Stoica - Președintele GRAMPET Group, Lasha Akhalbedashvili – Director GR Logistics & Terminals LLC și Azer Mammedov, Director General ASCO Logistic CJSC.


GR Logistics & Terminals, o filială a companiei JSC Georgian Railway fondată în 2009, oferă servicii de transport internațional de marfă pe cale feroviară și maritimă - transport de containere și vagoane, servicii de manevră, servicii vamale, stocare, etc. Compania operează două terminale de containere în porturile Poti și Tbilisi.


ASCO Logistic CJSC (the Azerbaijan Caspian Shipping Closed Joint-Stock Company) a fost înfiinţată prin fuziunea celor mai mari două flote din Republica Azerbaidjan – cea operată de compania națională de transport maritim, respectiv de producătorul național de petrol. Compania operează două șantiere navale, flote comerciale și facilități de suport offshore.


Grupul GRAMPET - Grupul Feroviar Român este cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă și logistică din România și Europa Centrală și de Sud-Est și prima companie europeană care s-a alăturat Asociației Middle Corridor - Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică, în septembrie anul trecut.


Partenerii îşi propun să dezvolte ruta Middle Corridor, care are un rol important de legătură între Asia de Est și Europa de Vest prin bazinul Mării Caspice, Republica Azerbaidjan și Georgia, și să ofere servicii mai rapide pentru transportul mărfurilor folosind un mijloc alternativ de transport peste Marea Neagră.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel